مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۴۴۶ میلیارد و ۹۸۶ میلیون تومان با پیش‌بینی ایجاد ۱۸ هزار و ۸۸۳ فرصت شغلی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه پرداخت شد.  

اشتغال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم حسن عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره تسهیلات ویژه اشتغال مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۱۹۶ طرح در ۱۰ شهرستان زلزله‌زده استان موفق به دریافت مبلغ ۴۴۷ میلیارد تومان شده‌اند.  

وی از تحقق ۹۰ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نسبت به سهمیه تخصیصی به کرمانشاه خبر داد و گفت: از کل مبلغ ۳۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تخصیصی به استان ۳۱۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان با پیش‌بینی ۵ هزار و ۸۴۶ فرصت شغلی توسط بانک‌های مختلف جذب شده است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از سهمیه ۲۰۲۷ نفری استان کرمانشاه در طرح یارانه دستمزد یاد کرد و گفت: تاکنون ۴۷ نفر شغل اولی از این طرح استفاده کرده که توسط ۱۶ کارفرما در این زمینه قرارداد منعقد کرده‌اند.  

عزیزی، اجرای طرح یارانه دستمزد را گشایشی جدید در امر اشتغال عنوان کرد و گفت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌ها در حوزه اشتغال است و با اجرای آن در استان به کارآفرینانی که دانش‌آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد می‌دهد.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به‌ازای هر نیروی کار شغل اولی با تائید دستگاه هماهنگ‌کننده تا سقف ۱۲ ماه است و میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.  

وی هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال دانست و بیان کرد: افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار از دیگر اهداف اجرای طرح یارانه دستمزد است.  

عزیزی گفت: مسأله اصلی کشور، اشتغال جوانان و طیف سنی زیر ۳۵ سال است،  سهم استان کرمانشاه از طرح یارانه دستمزد ۲۰۲۷ نفر است که در شهرستان کرمانشاه ۱۰۹۸ نفر یعنی بیش از ۵۰ درصد از سهمیه ابلاغی به استان را شامل شده است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره بیکاری، اصلی‌ترین چالش استان کرمانشاه، بیان کرد: مرکز آمار ایران اعلام کرده استان کرمانشاه در پایان تابستان سال جاری با نرخ بیکاری ۴ درصد روبه‌رو است که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.  

کد خبر 474091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha