طرح ابتکاری و نیکوکارانه «مشق پهلوانی» با هدف حمایت از استعدادهای محروم شهر به‌ویژه نوجوانان و جوانان در مجموعه ورزشی بدر منطقه۱۸ اجرا می‌شود.

ورزش

همشهری آنلاین‌ـ رضا نیکنام: این‌طورکه مدیر مجموعه ورزشی بدر عنوان می‌کند در این طرح، شهروندان نیکوکار به ۲شکل از نوجوانان و جوانان مستعد هم‌محله‌ای حمایت می‌کنند. در مرحله اول ضمن شناسایی افراد بی‌بضاعت، آنها در رشته‌های مورد علاقه‌شان ثبت‌نام می‌شوند و در مرحله بعد مربیان ورزشی این افراد را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار می‌دهند تا ورزش را تا رسیدن به پله‌های بالاتر و سکوی قهرمانی ادامه دهند.

«فرزاد عبدی» درباره طرح ابتکاری مشق پهلوانی می‌گوید: «اکنون با تلاش مسئولان سازمان ورزش شهرداری تهران سرانه‌های ورزشی در محله‌های جنوب شهر افزایش پیدا کرده و سند این ادعا ورزشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی است که در بیشتر محله‌ها راه‌اندازی شده تا شهروندان بتوانند به سهولت به امر ورزش بپردازند و سلامت خود و خانواده‌شان را تضمین کنند، اما در همین محله‌ها افراد بااستعداد و توانمندی زندگی می‌کنند که حتی از عهده پرداخت شهریه ناچیز این ورزشگاه‌ها هم برنمی‌آیند و تنها به دلیل مشکلات مادی از ورزش دور مانده‌اند، بنابراین به فکر راه‌حلی افتادیم تا نوجوانان و جوانان مستعد محله‌ها به شکلی آبرومندانه شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.»

وی ادامه می‌دهد: «اکنون برخی از مربیان مجرب مجموعه ورزشی بدر نوجوانان و جوانان بااستعداد را شناسایی و در صورت وجود مشکلات اقتصادی خانواده‌شان، آنها را رایگان برای شرکت در کلاس‌های ورزشی نامنویسی می‌کنند. برای نمونه تعدادی از شاگردان کلاس آموزش کونگ‌فو استاد «سرباز»، یکی از مربیان شناخته شده منطقه، جزء این دسته هستند و برخی از نوجوانانی هم که در کلاس فوتسال مجموعه ورزشی بدر شرکت می‌کنند از پرداخت شهریه معاف شده‌اند.»

عبدی درباره چگونگی مشارکت افراد خیّر در طرح مشق پهلوانی مجموعه ورزشی بدر می‌گوید: «شهروندان علاقه‌مند به مشارکت در این طرح براساس توانایی مالی خود می‌توانند شهریه ثبت‌نام یک تا چند نفر از نوجوانان و جوانان مستعد هم‌محله‌ای را تقبل کنند، البته مسئول ثبت‌نام و مربیان رشته‌های مختلف ورزشی این مجموعه با آنها در تعامل هستند و در شناسایی این ورزشکاران به خیّران کمک می‌کنند.»

وی ابراز امیدواری می‌کند که در آینده ای نزدیک با همکاری اداره ورزش شهرداری منطقه ۱۸ از شهروندان نیکوکاری که در طرح مشق پهلوانی شرکت می‌کنند، تجلیل و نام آنها در فهرست خیّران ورزشی منطقه۱۸ ثبت خواهد شد.

عبدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان می‌کند یکی از امتیازهای شرکت در طرح مشق پهلوانی مجموعه ورزشی بدر دسترسی آسان و امکان رصد اقدامات نیکوکارانه است، یعنی نیکوکاران می‌توانند مسیر رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانانی را که در رشته‌های مختلف ورزشی مورد حمایت قرار داده‌اند ببینند و از آن لذت ببرند.

به باور مدیر مجموعه بدر بچه‌های جنوب شهر در رشته‌های مختلف ورزشی دارای استعداد و توانایی هستند و طولی نمی‌کشد که بسیاری از این ورزشکاران جذب تیم‌های ملی شده و برای کشورمان افتخارآفرینی می‌کنند.

مجموعه ورزشی بدر زیرنظر سازمان ورزش شهرداری تهران و در شهرک ولی‌عصر(عج)، خیابان شهید میرزایی (سپیده جنوبی)، خیابان شهیدپژاوند است. این مجموعه دارای امکاناتی چون زمین چمن مصنوعی فوتبال، استخر، کلاس‌های ورزش‌های ایروبیک، والیبال، بسکتبال، ژیمناستیک و رزمی است.

 شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان برگزاری کلاس‌های ورزشی و همچنین نحوه مشارکت در طرح مشق پهلوانی می‌توانند با شماره‌های ۶۶۲۱۲۲۳۷ و ۶۶۲۴۲۹۲۷ تماس بگیرند.

کد خبر 474080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha