رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره گفت: استفاده از مواد شیمیایی در صید آبزیان یک تهدید جدی است چون این روش باعث کشتار دسته جمعی آبزیان و سایر جانداران شده و صدمات جبران ناپذیری به اکوسیستم منابع آبی وارد می‌کند.

صید آبزیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود عسگری یک‌شنبه ۸ دی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در جریان گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی دیواندره در استان کردستان توسط محیط‌بانان یگان حفاظت این اداره، ۳ متخلف که با روش کلرزنی اقدام به صید غیرمجاز ۱۲۱ قطعه ماهی کرده بودند، دستگیر شدند.  

وی گفت: از این متخلفین علاوه بر لاشه آبزیان، تعداد یک عدد ساچوکه و یک رشته تور پرتابی نیز کشف و ضبط شد و پرونده برای متخلفین تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ذیربط ارجاع داده شد.  

عسگری اظهار کرد: استفاده از مواد شیمیایی در صید آبزیان سوء استفاده از منابع آبی است و انجام این کار منجر به کشتار دسته جمعی آبزیان و سایر جانداران موجود در اکوسیستم منابع آبی می‌شود. بنابراین به منظور حفاظت از جانداران موجود در این زیستگاه‌ها با چنین متخلفانی برخورد جدی خواهد شد.

کردستان پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع دارد که این استان را در زمره منحصر به‌فردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.  

کد خبر 474068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha