مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۳ روستا در پایین دست سد پیشین واقع در جنوب استان قرار دارد که در قالب ۳ مرحله «اضطراری، میان‌مدت و بلندمدت» آبرسانی می‌شود.

سد پیشین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالاحد ریکی در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه آبرسانی شیرگواز گفت: به همین منظور یک خط اضطرار اجرایی شده و خط دیگر برای آبرسانی به ۲۸ روستا در ۲ هفته آینده اجرایی می شود که با اتمام آن افزون بر ۷۰۰ خانوار از آب بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

او ادامه داد: به منظور آبرسانی به ۲۱۳ روستای زیرمجموعه سد پیشین ۲ قرارداد برای تاسیسات آن در حال اجراست، ۲ قرارداد نیز در روزهای اخیر امضا شده و ۲ قرارداد دیگر نیز تا پیش از پایان سال امضا خواهد شد. همچنین قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی با اعتبار فاینانسی پس از تفویض سازمان برنامه و بودجه امضا خواهد شد که از بزرگ‌ترین طرح‌های حوزه آب روستایی کشور محسوب می‌شود.

ریکی در ارتباط با ترمیم خط آبرسانی شیرگواز گفت: این خط در سال ۷۷ بهره‌برداری شده که امسال با تامین اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی تعمیرات آن انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان اوایل مرداد امسال از سرریز شدن سد پیشین براثر بارندگی های مونسون خبر داده بود.

کد خبر 474025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha