سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه‌های مردان برای نخستین بار خبر داد.

گرمخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، در سطح مناطق ۲۲گانه تهران، ۱۶ گرمخانه مردان با ظرفیت ۲ هزار تخت و ۳ گرمخانه بانوان در مناطق ۲۲، ۸ و ۱۲ با ظرفیت ۳۳۰ تخت وجود دارد. اما این گرمخانه‌ها برای نگهداری زنان و مردان بی‌سرپناه راه‌اندازی شده‌اند و نه برای کودکان. اگرچه در گرمخانه زنان واقع در منطقه ۲۲ و منطقه ۸ شرایط نگهداری کودکان نیز با راه‌اندازی اتاق کودک فراهم شده است، تهران فقط شاهد حضور زنان بی‌سرپناهی نیست که کودکی به همراه دارند و مردان نیز ممکن است در چنین شرایطی قرار گیرند و با حضور یک فرزند از سرپناهی برای زندگی محروم باشند؛ در نتیجه لزوم توجه به حضور پدر و کودک در یک مکان مشترک نیز حس می‌شود.

سیدمالک حسینی، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی اتاق پدر و کودک در گرمخانه‌های مردان خبر داد و گفت: غیر از مسئله مادران و کودکانی که ممکن است سرپناهی برای اقامت نداشته باشند، طبیعتاً این مسئله برای پدر و کودک نیز مطرح است و مواردی وجود دارد که پدرها نیز به همراه کودک خود سرپناهی برای اقامت ندارند و باید برای آن‌ها چاره‌ای اندیشیده شود؛ در همین رابطه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران امکان تأسیس اتاق پدر و کودک را در گرمخانه مردان فراهم کرده است.

حسینی با اشاره به نمونه‌ای که همکاران گشت سازمان خدمات اجتماعی به آن برخورد کرده‌اند، ادامه داد: در بین مواردی که گشت‌های سازمان با آن برخورد می‌کنند، ‌با موردی مواجه شدیم که پدری به همراه یک دختر شب را در خودرو سپری می‌کردند که همکاران ما این پدر و کودک را به یکی از گرمخانه‌های مردان انتقال دادند.

او در ادامه گفت: از آن‌جایی که مدیریت گرمخانه‌ای که پدر و کودک به آن منتقل شدند با یک خانم بود، ‌مکانی را برای نگهداری کودک فراهم کردند تا شب را بتوانند سپری کنند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که این اتفاق جرقه‌ای برای ایجاد مکانی به‌منظور نگهداری هم‌زمان پدر و کودک شد، تصریح کرد: از همین گذر این بحث را مطرح کردیم که برخی مردان صاحب فرزند نیز ممکن است سرپناهی برای اقامت نداشته باشند و طبیعتاً برای این که بخواهند شب را در گرمخانه بگذرانند، نمی‌توانند کودک را از خودشان جدا کنند. به همین دلیل فضایی را به عنوان اتاق پدر و کودک در محیط‌های گرمخانه تدارک دیده‌ایم تا مردها نیز بتوانند کودکان را همراه خود داشته باشند و نگران این مساله نباشند.

وی درباره گرمخانه‌ای که قرار است اتاق پدر و کودک در آن راه‌اندازی شود، گفت: اطلاعات و جزئیات اتاق پدر و کودک در یک فرصت مناسب منتشر خواهد شد و امیدواریم اصلاً شاهد حضور بی‌خانمان‌ها در سطح شهر نباشیم و همه بتوانند در یک سرپناه امن زندگی کنند.

کد خبر 474008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha