سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه ایران در گفت‌و‌گو با همتای پاکستانی خود ابرازامیدواری کرد که دولت جدید پاکستان در مبارزه با افراط گرایی به موفقیت دست‌ یابد.

به گزارش مهر، منوچهر متکی گفت: امیدواریم استقرار دولت جدید در پاکستان موجب تحکیم ثبات، آرامش و پیشرفت ملت مسلمان این کشور و توفیقی در مقابله با تروریسم و افراط گرایی در منطقه شود.

منوچهر متکی سه‌شنبه (13 فروردین) در تماس تلفنی با مخدوم شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه جدید پاکستان ضمن تبریک انتصاب وی، با اشاره به موضوع افغانستان بر ضرورت تداوم رایزنی‌های فی ما بین در قالب دو جانبه و سه جانبه با کشور همسایه افغانستان تاکید کرد.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های اقتصادی بر گسترش هر چه بیشتر این مناسبات نیز تاکید کرد.

محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز با تقدیر از اظهارات متکی به پیشینه تاریخی روابط دو ملت اشاره کرد و اظهار داشت: ما به گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اولویت در روابط خارجی خود متعهد هستیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت پروژه خط لوله گاز و نقش این پروژه در اقتصاد پاکستان خواستار نهایی شدن هر چه سریعتر قرارداد مربوطه شد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین به همکاری‌های منطقه‌ای بین دو کشور اشاره و بر استمرار رایزنی‌های فی ما بین دو کشور پیرامون افغانستان و برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای خارجه تاکید کرد.

دولت جدید پاکستان روز دوشنبه سوگند یاد کرد و مخدوم شاه محمود قریشی از حزب مردم پاکستان به عنوان وزیر خارجه تعیین شد.[بیشتر]

کد خبر 47387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز