رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: از ۲۴ آذرماه و افزایش نظارت‌ها ۱۶۰ واحد صنعتی متخلف در استان کرمانشاه به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شدند.  

تنظیم بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محسن دارابی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ۲۴ آذرماه تاکنون ۳۰۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی به‌ویژه واحدهای عرضه انواع آجیل و خشکبار، شیرینی و سایر اقلام پر مصرف انجام شده است.  

وی با اشاره به امکانات و نیروی نامتناسب این اداره با جمعیت و تعداد بالای واحدهای صنفی در گستره استان گفت: تاکنون برای متصدیان ۱۶۰ واحد صنفی متخلف به‌دلیل گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم نصب برچسب قیمت یا عدم رعایت سایر قوانین نظام صنفی، تشکیل پرونده انجام شده و این افراد به‌منظور صدور احکام بایسته، به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: از مردم شریف تقاضا می‌کنم هر گونه اعتراض یا شکایت خود از وضعیت بازار را به اطلاع بازرسان رسانده، یا گزارش‌های خود را مبنی بر بروز هر گونه تخلف اقتصادی با سامانه ۱۲۴ دات‌ای آر یا شماره تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند و مطمئن باشند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکایات آن‌ها رسیدگی می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه سامانه‌های بسیار متعددی برای رصد بازار راه‌اندازی شده است گفت: سامانه رصد زنجیره کالا از مبدأ ورودی تا مصرف‌کننده، سامانه جامع انبارها که میزان موجودی انبارها و ذخیره‌سازی کالاها مشخص است و سامانه جامع تجارت از مهمترین این سامانه‌ها هستند.  

دارابی با بیان اینکه علاوه بر این سامانه‌ها در استان کرمانشاه شبکه‌های توزیع مشخص نیز در استان وجود دارد افزود: به‌منظور نظارت و جلوگیری از کمبود در بازار از طریق شبکه‌های مطمئن به توزیع کالا پرداخته می‌شود.  

کد خبر 473788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha