مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از خسارت ۶۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومانی ناشی از وزش باد شدید طی روزهای اخیر به بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی در استان خبر داد.

خسارت باد

به گزارش همهشری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اسلامی شنبه هفتم دی با اشاره به این‌که وزش باد شدید در گیلان از پنج‌شنبه ۵ دی آغاز شده و بر اساس پیش‌بینی هواشناسی تا امروز شنبه هفتم دی ادامه دارد، افزود: خسارت ناشی از این وزش باد در استان در برآورد اولیه ۶۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان این خسارت‌ها را در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی، وسائط نقلیه، تاسیسات زیربنایی ساختمان‌های دولتی و عمومی غیر دولتی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این خسارت‌ها در بخش کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دامی، آبزیان پرورشی، منابع طبیعی و تاسیسات و ساختمان‌های کشاورزی ۴۲ میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومان و ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و وسائط نقلیه ۱۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان بوده است.

اسلامی با بیان این‌که همچنین بر اثر وزش باد شدید به تاسیسات زیربنایی، ساختمان‌های دولتی و عمومی غیر دولتی نیز هشت میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان خسارت وارد شده است، خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در تمامی شهرستان‌های استان خسارت وارد کرده است.

هواشناسی گیلان اعلام کرد که آسمان استان تا امروز شنبه همچنان شاهد وزش باد در پاره‌ای نقاط شدید یا خیلی شدید، بارندگی، احتمال رعد و برق و تگرگ به ویژه ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی و شرقی استان به صورت موقتی شدید پیش‌بینی شده است.

گیلان دارای ۱۶ شهرستان با جمعیت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

کد خبر 473771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha