شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

بارش برف سنگین همراه با کولاک و یخبندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم رانندگان ده‌ها خودروی عبوری از این گردنه را غافلگیر و بسیاری از خودروهای بدون زنجیرچرخ را در میان راه متوقف کرد.  

مسیر برفی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال در استان اردبیل شنبه ۷ دی ماه به خبرنگاران گفت: با وجود بارش برف سنگین همراه با کولاک شدید و محدودیت دید ناشی از کولاک تلاش شبانه‌روزی راهداران این اداره مانع از مسدود شدن راه پوشیده از برف خلخال - اسالم شده و سرنشینان ده‌ها خودرو گرفتار در کولاک این جاده با کمک راهداران به مقاصد خود در خلخال و گیلان هدایت شدند.  

معروف خسروی افزود: بارش برف در مناطق کوهستانی خلخال آغاز شده است.  

وی اظهارداشت: بسیاری از رانندگان خودروهای عبوری بدون زنجیرچرخ در گردنه الماس به محض برخورد با سطح برفی و لغزنده جاده در جاده کوهستانی خلخال - اسالم مجبور به توقف می‌شوند.  

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال گفت: سطح جاده در گردنه الماس از بامداد امروز بارها برف‌روبی، بازگشایی و نمک‌پاشی شده ولی به علت ادامه بارش برف سنگین همراه با کولاک عبور از این گردنه تنها با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.  

خسروی با توصیه به رانندگان برای داشتن زنجیرچرخ و سایر لوازم گرمازای زمستانی در زمان حرکت به سمت گردنه الماس افزود: حرکت رانندگان خودروهای بدون زنجیرچرخ در این مسیر علاوه بر گرفتاری خود آنها موجب راه‌بندان مقطعی و توقف سایر وسایط نقلیه در حال حرکت در این مسیر می‌شود.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر غیر از راه مسدود شده از برف خلخال - پونل در استان گیلان، سایر راه‌های اصلی، فرعی و روستایی خلخال باز بوده و تردد خودروها جریان دارد، به مسافران توصیه کرد قبل از حرکت به سمت این جاده از آخرین وضعیت راه از طریق تلفن راه اداری شهرستان اطلاع حاصل کنند.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: دمای هوا در خلخال یک درجه زیر صفر است که در مقایسه با روز قبل ۲ درجه سردتر شده است.  

کد خبر 473770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha