سال گذشته نزدیک به ۲ هزار کودک به عنوان فرزندخوانده یا امین موقت به خانواده‌ها سپرده شدند. در این میان سرپرستی ۱۳۰ کودک به دختران مجرد بالای ۳۰ سال واگذار شد.

فرزندخواندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر افزود: برای هر کودک ۸ تا ۹ متقاضی فرزندخواندگی وجود دارد.

حبیب‌الله مسعودی فرید درباره کودکان بی‌سرپرست ِ دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هم توضیح داد: سال گذشته ۱۶۰ کودک دارای بیماری صعب‌العلاج هم به عنوان فرزندخوانده تحویل خانواده‌ها شدند.

وی در ادامه درباره شرایط فرزندخواندگی در کشور گفت: متقاضیان فرزندخواندگی باید از شرایط اقتصادی مناسب برخوردار باشند، برای نگهداری کودک سلامت جسمی و روانی داشته باشند، به مواد مخدر اعتیاد نداشته باشند و صلاحیت آنها توسط مقامات قضایی از جمله پزشکی قانونی تایید شده باشد. درمجموع باید اطمینان داشته باشیم که از عهده نگهداری و سرپرستی کودک برمی‌آیند و زندگی مناسبی را برای او فراهم می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سال ۹۴ ابلاغ شد که طی آن تغییرات اساسی و تسهیل شرایط فرزندخواندگی ایجاد شد.

مسعودی فرید افزود: سامانه فرزندخواندگی قرار است امسال راه‌اندازی شود اما هنوز بسیاری از مردم با شرایط فرزندخواندگی آشنایی ندارند.

او اضافه کرد: شرایط فرزندخواندگی در قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوب سال ۹۲ آمده است و آیین‌نامه‌های ماده ۲۲ و ۳۶ این قانون نیز در سال ۹۴ ابلاغ شد. بر این اساس زن و شوهر بدون فرزند، دختران و زنان بدون شوهر و زن و شوهر دارای فرزند می‌توانند متقاضی سرپرستی فرزند باشند.

کد خبر 473743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha