گوشت مرغ کشتار شنبه ۷ دی در خراسان شمالی، که در روزهای ابتدایی ماه جاری افزایش‌یافته بود، هم‌اکنون با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

گوشت مرغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اتحادیه مرغ فروشان و قصابان بجنورد استان خراسان شمالی شنبه ۷ دی گفت: امروز هر کیلوگرم گوشت مرغ به‌طور میانگین ۱۲۸ هزار ریال است که عرضه این کالای پروتئینی در برخی واحدها،  ۱۲۵ هزار ریال هم گزارش‌شده است.

نرخ مصوب گوشت مرغ  ۱۲۹ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم در استان است.

حسین قاسم‌زاده اظهار داشت: گوشت گرم مرغ  از ۲ ماه پیش باقیمت مصوب و بعضاً کمتر از آن، در فروشگاه‌ها عرضه می‌شد که با افزایش تقاضا، دریکی دو روز ابتدای دی‌ماه به ۱۳۱ هزار ریال در هر کیلوگرم رسید.

وی افزود: اکنون قیمت این محصول، با کاهش تقاضا، پایین آمده است.  

ئیس اتحادیه مرغ فروشان و قصابان بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نوسان قیمت مرغ در جامعه گفت: از مسئولان انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی درست، این مشکل را مدیریت کنند.

قاسم‌زاده اظهار داشت: میزان نیاز و مصرف گوشت مرغ در جامعه مشخص و میزان تولید در سالن‌های مرغداری هم قابل‌برنامه‌ریزی است اما در برهه‌ای از زمان، تولید بیش از نیاز می‌شود و قیمت کالا کاهش می‌یابد و درزمانی، تولید کم و تقاضا زیاد می‌شود که در این شرایط، افزایش قیمت، مصرف‌کننده را متضرر می‌کند.  

رئیس اتحادیه مرغ فروشان و قصابان بجنورد خاطرنشان کرد: اگر درزمانی که میزان تولید در سالن‌های مرغداری بالاست، نسبت به خرید و ذخیره‌سازی این محصول اقدام شود، قیمت‌ها تعدیل می‌شود.  

بر اساس این گزارش،  بخش زیادی از نیاز خراسان شمالی به گوشت مرغ از خارج استان تأمین می‌شود.

سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می‌شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان‌ها تأمین می‌شود.  

کد خبر 473723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha