اولین کارگاه آموزشی روش های خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید دستبافته ها در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در قزوین برگزار شد.

کارگاه آموزشی روش های خلاقیت و نوآوری در طراحی و تولید دستبافته ها برگزار شد

به گزارش همشهری آنلاین این کارگاه که به همت رسته ملی دستبافته‌ها، زیر مجموعه طرح تکاپو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، با هدف ارتقا مهارت و دانش افزایی در حوزه خلاقیت و ایده پردازی توسط استاد طراحی قالی امید بنام و با حضور جمعی از طراحان، تولیدکنندگان و دانش آموختگان برگزار شد.

بنام با اشاره به فراگیری تکنیک‌های خلاقیت و تمرین و ممارست گفت: امروزه می‌توان با استفاده از تکنیک‌ها و توجه به مقوله‌های الهام بخش ایده پردازی و نوآوری داشت.

این استاد طراحی قالی ایران خلاقیت و نوآوری را دو مقوله مجزا دانست و با بیان اینکه خلاقیت، داشتن ایده است و نوآوری اجرای آن ایده؛ مسیر خلاقیت تا نوآوری را راهی قابل تأمل عنوان کرد.

«امید بنام» ضمن بیان مقوله‌های الهام بخش از جمله تاریخ، شعر، موسیقی، ادبیات و طبیعت به بررسی آثار خود که الهام گرفته از طبیعت و شعر بود برای حاضران پرداخت.

استاد «بنام» همچنین تصریح کرد که هر یک از مقوله‌های الهام بخش می توانند در ترکیب بندی، رنگ بندی، مواد اولیه و همه موارد دیگر در حوزه قالی به نسبت موضوع تاثیرگذار باشند.

 این استاد طراحی قالی ایران همچنین در پایان کارگاه آموزشی در جلسه پرسش و پاسخ به پرسش های حاضران پاسخ داد.

 گفتنی است، استاد امید بنام طراح و پژوهشگر حوزه قالی است وی نویسندگی و پژوهشگری ۲۶مستند تلویزیونی و ۴۰۰ برنامه رادیویی در حوزه قالی ایرانی را در کارنامه خود دارد. او هم اکنون مدیر ملی رسته دستبافته ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

کد خبر 473684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha