رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ هکتار از اراضی ملی در تلنگ این شهرستان با دستور مراجع قضایی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری نیروی انتظامی رفع تصرف شد.  

ارضی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، جعفر ملک زهی جمعه ۶ دی اظهار کرد: شهرستان قصرقند، استان سیستان و بلوچستان به دلیل جذابیت‌های کشاورزی و اقتصادی همواره مورد هجوم عده‌ای از زمین خواران بوده است.  

وی افزود: سودجویان و متصرفان اراضی دولتی سریعا شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی و حکم رفع تصرف برای حفاظت و حمایت از این اراضی نیز اجرا خواهد شد.  

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرقند با هشدار به سودجویان و متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: به گشت‌های مستمر و شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی ادامه می‌دهیم و مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و بوته‌های مرتعی و یا آتش سوزی در طبیعت مراتب را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گزارش دهند.  

وی ادامه داد: حفاظت از اراضی ملی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین وظایف سازمانی منابع طبیعی است بنابراین اقدامات حفاظتی در قالب تیم‌های گشت و مراقبت و رصد روزانه عرصه‌های ملی با جدیت دنبال می‌شود.  

ملک زهی تصریح کرد: چنانچه حفاظت از این عرصه‌ها به خوبی انجام شود این منابع ارزشمند کمتر دچار آسیب شده و برای نسل‌های آینده نیز حفظ خواهد شد.  

شهرستان قصرقند در ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.  

کد خبر 473587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha