معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی گفت: ۱۴ میلیون تن کالا در ۹ ماه سال جاری به وسیله ناوگان جاده‌ای این استان به نقاط مختلف کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و ۸۸ صدم درصد افزایش نشان می‌دهد.

حمل و نقل

به گزارش همشهری‌آنلاین، «علی امیری‌خورهه» جمعه ششم دی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این کالاها در قالب بیش از ۸۵۰ هزار سفر حمل شده و بیشترین کالابه ترتیب شامل انواع سیمان با ۱۷ درصد از کل، نفت کوره و گازوئیل ۱۶ درصد و انواع سنگ معدنی با هشت درصد بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار بارنامه‌های صادره، به طور متوسط در چهار سال اخیر ماهانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در قالب ۱۰۰ هزار سفر باری از مبدأ این استان به سایر نقاط کشور حمل شده‌است.

وی گفت: ۸۰ درصد بار جابه جا شده از مبداء استان مرکزی از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری شده و استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان و قم مقصد بیشترین حجم کالاهای جابه‌جا شده بوده‌اند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی افزود: این استان با این حجم جابه جایی کالا، پنج درصد از حمل بار در کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه نهم کشور قرار دارد.

امیری اظهار داشت: ۱۰ درصد از کل بار جا به جا شده در استان به صورت درون استانی و ۹۰ درصد برون استانی است.

وی از جابه جایی ۱۸۱ هزار و ۵۱۶ مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان مرکزی در این مدت خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی گفت: استفاده از خودروی شخصی در مسافرت‌ها از جمله مهم‌ترین عوامل کاهش تعداد مسافران ناوگان عمومی در سال جاری بوده است.

امیری افزود: این مسافرتوسط ۱۷ هزار و ۱۰۱ سفر از مقصد استان مرکزی به سایر نقاط کشور جا به‌ جا شده‌اند که تعداد این سفرها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد و روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از جاده‌های این استان تردد می‌کنند.

کد خبر 473578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha