معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ابتلا به بیماری آنفلوآنزا تاکنون ۹ نفر را به کام مرگ کشانده است که قریب به اتفاق آنان زمینه بیماری داشته‌اند.

بیمارستان

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر افشین دلشاد،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشت نفر از این افراد که بر اثر آنفلوآنزا جان باخته اند، اما این امر در یکی از آنان به اثبات نرسیده است. 

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، در فصل شیوع، ۲ درصد از افراد به بیماری آنفلوآنزا مبتلا می شوند و از این میزان هم ۵ درصد فوت می‌کنند که البته بیشتر، افرادی هستند که زمینه آنرا داشته اند یعنی مبتلا به بیماری کلیوی بوده و یا سازمان ایمنی بدن خود را با تزریق دگزامتازون تضعیف کرده اند.

وی گفت: موج اول آنفلوآنزا در خراسان شمالی سپری شده است اما هنوز هم افرادی مبتلا به این بیماری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر ساله با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه هستیم به طوری که در برخی سال ها خفیف، برخی سال ها متوسط و برخی مواقع این همه گیری شدید است.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی و خودمحدودشونده است که همه ساله در فصول سرد به صورت فصلی شیوع پیدا می کند و می تواند برای افراد خاص از جمله سالمندان، بیماران نقص ایمنی، بیماران شیمی درمانی و بیماران قلبی، ریوی، کلیوی و کبدی خطر مرگ را درپی داشته باشد.

دلشاد در بخش دیگر سخنان خود در باره انتشار خبر فوت فردی در بجنورد بر اثر بیماری تب کریمه کنگو گفت: یک مورد فوتی مشکوک به بیماری مزبور گزارش شده است که نمونه آن برای آزمایش به تهران ارسال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با بیان این‌که هنوز نتیجه آزمایش به دست نرسیده است افزود: امسال گزارش فوتی بر اثر بیماری تب کریمه کنگو در استان به دست نرسیده است. 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی هم در این باره گفت: دامپزشکان، قصابان، کارکنان کشتارگاه  از جمله افراد در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند البته این اداره کل، نسب به ارائه آموزش های لازم به جامعه هدف اقدم می کند. 

حمید رمضانی اظهار داشت: سمپاشی دام و اماکن دامی از دیگر اقدامات برای جلوگیری از بروز این بیماری است و به مردم توصیه می‌شود کشتار دام را در کشتارگاه ها انجام دهند تا از بروز مشکل پیشگیری شودد.

پارسال هم ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، سبب مرگ یک دامدار در شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی شد.

کد خبر 473572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha