معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به صرفه‌جویی بالای ارزی با طراحی پوشش FBE دولایه شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: اگر قرار بود لوله‌های انتقال نفت از خارج وارد شود هزینه‌ای معادل ۳۰۰ میلیون یورو در برداشت ضمن آنکه ۴۰ میلیون یورو نیز برای ایجاد این پوشش دولایه نیاز بود.

میرزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الله میرزایی روز پنجشنبه ۵ دی در حاشیه افتتاح طرح ارتقاء کمی و کیفی پوشش دولایه شرکت لوله سازی اهواز، استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: شرکت لوله سازی اهواز با نوآوری و خلاقیت اقدام به اجرای پوشش FBE دولایه برای خطوط لوله انتقال نفت انجام داده است.

وی افزود: این خطوط در پروژه ملی انتقال نفت گوره_جاسک استفاده می شوند که یک مسیر طولانی و استراتژیک است، با این اقدام شرکت لوله سازی اهواز یک خط استاندارد برای شرکت نفت ایجاد می شود.

میرزایی با اشاره به اینکه این نوع پوشش FBE در کشور کم است بیان کرد: استفاده از ظرفیت حداکثری شرکت، تولید لوله استاندارد برای یک خط استراتژیک نفت و ایجاد ظرفیت کامل برای شرکت فولاد اکسین از مزایای این طرح است.

وی گفت: درواقع یک زنجیره کامل خلاقیت در کنار ابداعات دانش بنیان قرار گرفته که در تمام کشور قابلیت استفاده دارد.

روز پنجشنبه ۵ دی طرح ارتقاء کمی و کیفی پوشش FBE دولایه و پروژه نصب و راه اندازی دستگاه تولید محافظ پخدوسر لوله با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

به گفته مسئولان شرکت لوله سازی اهواز، این طرح برای پوشش لولههای پروژه ملی گوره_جاسک است که ورق های آن در داخل کشور و توسط شرکت فولاد اکسین تولید می شود و ظرفیت کارخانه را از نظر کمی بیش از ۶۰ درصد افزایش می دهد.

کد خبر 473509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha