وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با اتصال مترو تهران به آمل گفت: این پروژه‌ یکی از برنامه‌های محوری استان است که در این باره با سرمایه‌گذاران در حال رایزنی هستیم.

وزیر راه محمد اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه آغار به کار عملیات اجرایی پروژه کنار گذر شمالی ساری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ترافیک‌های سنگینی در مسیرهای ساحلی استان مواجه هستیم و باعث تداخل ترافیکی شهری و عبوری می‌شود.

وی با اعلام اینکه سال‌ها این پروژه برنامه‌ریزی شده است، گفت: محدودیت منابع و تملک ارضی دلایل تاخیر این پروژه بوده، چهار تقاطع سمسکنده، سه راه جویبار و گارد جنگل و تقاطع غیرهمسطح فرودگاه ساری با قرارداد جدید منعقد شده عملیات اجرای آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با اتصال مترو تهران به آمل گفت: این پروژه‌ هم یکی از برنامه‌های محوری استان است که با سرمایه‌گذاران در حال رایزنی هستیم.

وی اضافه کرد: منابع مالی از طریق سرمایه‌گذاری داخلی و بیرونی تامین کنیم که نیاز به تامین دارد، این پروژه یکی از نیازهای ضروری و لازم کشور است.

اسلامی با اعلام اینکه شمال متعلق به همه مردم ایران است، گفت: باید سرمایه‌گذاری لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه برقی کردن خط آهن قرار داد بزرگی با روسیه است، افزود: از زمانی که روسای سه کشور تفاهم کرده بودند تا چند هفته پیش که قرارداد آن را نهایی کردیم زمان برد که در حال حاضر وارد فاز اجرایی می‌شویم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بعد از تعطیلات ژانویه قرار است که طرف خارجی عملیات اجرایی برقی‌سازی اینچه‌برون به گرمسار را که سهم زیادی در مازندران است را آغاز کند.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه امید داریم که خط دوم راه آهن احداث کنیم که در مرحله نخست قطار حومه‌ای در شمال راه‌اندازی کنیم که مقداری از بار جاده روی ریل قرار گیرد.

اسلامی اضافه کرد: اگر زمینه احداث قطار حومه‌ای در شمال کشور را عملیاتی کرده و زمینه دسترسی مردم شمال کشور از ورسک تا گرگان از این قطار فراهم شود تا حدودی میزان فشار جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند.

وی میزان اعتبار برقی کردن اینچه برون را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرده است.

کد خبر 473497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
    0 0
    لطفا به فکر مترو رباط کریم باشید که خیلی مهمتر است یکم به فکر مردم وکارگرای زحمت کشی که از رباطکریم به تهران میان وهر روز این مسیرو با کلی خستگی کار تحمل میکنن