مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از رشد بیش از ۲۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

گردشگران

ایسنا، مهدی جمال در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: استان سمنان از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی برخوردار است و می‌تواند به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شود.

وی از نبود برخی زیرساخت‌ها و برخی ناآشنایی‌های عمومی با گردشگری و الزامات پذیرایی از گردشگران به عنوان برخی چالش‌های پیش روی این صنعت در استان نام برد و افزود: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در همین ارتباط در طول سال دوره‌های آموزشی متعددی برای گروه‌های هدف و صنوف مختلف برگزار می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بر ضرورت استقبال از این دوره‌ها از سوی گروه‌ها و صنوف مرتبط با گردشگری تاکید و خاطرنشان کرد: آشنایی افراد و گروه‌های مرتبط با گردشگری با الزامات این حوزه، از آنجا که گردشگران داخلی و خارجی بعد از ورود به استان از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند می‌تواند به ترغیب گردشگران به اقامت بیشتر و یا سفر مجدد به استان و متعاقب آن به رونق بیشتر صنعت گردشگری در استان کمک کند.

جمال با ابراز خرسندی از افزایش توجه گردشگران داخلی و خارجی به جاذبه‌های این استان گفت: امسال ضریب اشغال تخت در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان بیش از ۸۵ درصد بوده که رقم بسیار بالایی است.
وی ادامه داد: ضریب بالای تخت‌ها در این شرایط اقتصادی نشان از توجه ویژه گردشگران به استان و عملکرد خوب همکاران ما در سال جاری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در معرفی جاذبه‌های این استان گفت: رسانه‌ها می‌توانند در معرفی و شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان این اداره کل را یاری دهند.

وی خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها به صنعت گردشگری در استان شد و اظهار کرد: رسانه‌ها می‌توانند در ارائه آموزش‌های عمومی چگونگی رفتار و برخورد با گردشگران ما را یاری کنند. آشنایی بیش از پیش گروه ها و صنوف مرتبط با گردشگران و از جمله رانندگان تاکسی، سوپرمارکت‌ها، هتل‌ها، موزه‌ها، فروشگاه‌های صنایع‌دستی و... می‌تواند به بسترسازی برای جذب گردشگر بیشتر کمک کند.

جمال با بیان اینکه در برخی شهرستان های استان مشکلاتی در این بخش داریم اضافه کرد: کمک به فرهنگسازی در خصوص میزبانی از گردشگران یکی از ضرورت‌های حوزه گردشگری در استان است و رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه نقش محوری ایفا کنند.

کد خبر 473494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha