رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح یاری گران زندگی در خراسان جنوبی، گفت: طرح یاری گران زندگی برای نخستین بار در کشور در خراسان جنوبی بومی‌سازی شد.

اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا حسنی مقدم، امروز پنج شنبه ۵ دی، در کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد با اشاره به استقبال از طرح‌های نهادها، اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش انجام شده است.

وی افزود: طرح یاری گران زندگی نقطه به نقطه دنبال کار است و همه دستگاه‌ها در این طرح باید پای کار بیایند.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی بیان کرد: ۴۵ طرح با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال توسط سمن‌ها و اعضای شورا ارائه شده است.

ضرورت تدوین اطلس اعتیاد در خراسان جنوبی

سید مصطفی حسینی، نماینده سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی نیز در این جلسه گزارشی از روند برنامه‌ها ارائه داد و گفت: طرح یاری گران زندگی براساس نظریات اجتماعی مختلف تدوین شده، حاصل مطالعه بوده و می‌تواند آغاز خوبی در سازمان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در این طرح اصل اساسی بر مشارکت گسترده مردم است، افزود: خراسان جنوبی تنها استانی است که طرح بومی یاری گران زندگی را ارائه کرده است.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی با تاکید بر تدوین اطلس اعتیاد در استان، تصریح کرد: اگر این اطلس تدوین شود، می‌تواند راهبرد ما و مسیر ما را در مبارزه با اعتیاد روشن سازد.

حسینی با اشاره به اینکه تاکنون بودجه‌ای از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای سازمان‌های مردم نهاد واریز نشده است، اظهار کرد: در راستای بومی‌سازی برنامه‌ها، کیفی سازی مراکز درمانی استان را انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: اگر سازمان‌های مردم نهاد به کار تولیدی ورود پیدا کنند و حنمایت شوند، اقدام بزرگی در این بخش صورت خواهد پذیرفت.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه سازمان‌های مردم نهاد ۳۶ طرح را پیشنهاد داده‌ایم و ۴۵ هزار و ۳۲۰ نفر ـ ساعت برنامه خواهیم داشت که اکثر آن‌ها در حوزه فرهنگی است.

کد خبر 473488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha