مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیاهکل گفت: ۷۳ هکتار از اراضی ملی و جنگلی سیاهکل در آتش سوخت.

آتش سوزی جنگل

به گزارش همشهری آنلاین علی رهنما روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : مناطق لیش، اسبراهان، سوتگوابر، توشی، ملک رود و بزگاه از اراضی ملی و جنگلی دچار حریق در شهرستان سیاهکل را شامل می شود که آتش سوزی بیشترین مناطق خاموش شده و در برخی از مناطق هم در حال خاموش کردن آتش هستیم.

وی آتش زدن اراضی ملی توسط افراد سودجو و زمین خوار را علت این آتش سوزی عنوان و اظهار کرد: از مردم و اهالی روستاها انتظارست برای پیشگیری از آتش سوزی در اراضی ملی همکاری های لازم را داشته باشند.

وی اراضی نهال کاری شده در شهرستان سیاهکل را حدود ۵۰ هکتار عنوان و خاطر نشان کرد: برای حفاظت از جنگل ها و اراضی نهال کاری شده ۲۸ قرق بان به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند ضمن اینکه از شوراها و افراد ساکن مناطق جنگلی نیز برای حفاظت از جنگل کمک گرفته می شود که در آتش سوزی های شب گذشته برخی از مناطق نهال کاری شده هم در آتش سوخت.

شهرستان سیاهکل دارای ۷۸ هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتع است که جنگل های آن از نوع هیرکانی و از گونه های پهن برگ ومربوط به دوره سوم زمین شناسی است.

براساس پیش بینی های هواشناسی وزش باد گرم و جریان های گرم جنوبی در استان گیلان بویژه در ارتفاعات و مناطق جنگلی سیاهکل ادامه دارد و رطوبت نسبی این منطقه به چهاردرصد رسیده که شرایط را برای آتش سوزی جنگل ها بیشتر می کند.

در روزهای گذشته نیز اداره کل هواشناسی گیلان در زمینه خطر آتش سوزی به جنگل نشینان، چوپانان و مردم روستاهای جنگلی هشدار داده بود.

براساس پیش بینی های این اداره کل، جریانات جنوبی تا پایان هفته جاری در منطقه مستقر است و وزش باد گرم بویژه شدید در چند روز آینده نیز ادامه دارد. سرعت باد گرم هم اکنون در شهرستان سیاهکل ۳۲کیلومتر بر ساعت، دیلمان ۳۸کیلومتر ولاهیجان ۲۷کیلومتر برساعت است.

کد خبر 473461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha