رییس شبکه دامپزشکی اراک گفت: ۳۴ هزار و ۵۹۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی امسال از کشتارگاه‌ها، مراکز تولید، عرضه و نگهداری این شهرستان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

گوشت فاسد

به گزارش همشهری آنلاین دکتر «محمدرضا جوانمرد» در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرآورده‌ها در جریان ۲۹ هزار و ۹۸۱ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت شامل مراکز تولید، عرضه، نگهداری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی شهرستان اراک کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: ۷۸۹ مورد نمونه‌برداری آزمایشگاهی در این مدت از محصولات واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی انجام شد که ۴۳ مورد این آزمایش‌ها غیر بهداشتی تشخیص داده شد.

رییس شبکه دامپزشکی اراک خاطرنشان کرد: ۹ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۳۱ قطعه جوجه‌ریزی نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون در واحدهای تخم‌گذار، گوشتی، بوقلمون و پولت تخم‌گذار انجام شد.

جوانمرد افزود: ۲۵۰ دُز واکسن در این مدت در راستای پایش و مراقبت از شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری شهرستان اراک مصرف شد.
وی ادامه داد: ۹۰ هزار قطعه طیور غیربومی در روستاهای شهرستان اراک نیز در این مدت علیه بیماری نیوکاسل واکسینه و ایمن سازی شدند.

رییس شبکه دامپزشکی اراک گفت: سه واحد غیرمجاز پرورش آبزیان، پنج واحد غیر مجاز طیور و هفت خودروی فروش غیر مجاز مرغ رنگی و ماهی به مراجع قضایی ارجاء داده شد.

کلانشهر اراک با ۶۵۰ هزار نفر جمعیت از سه بخش مرکزی، ساروق و معصومیه تشکیل شده است.

کد خبر 473452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha