مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعدازظهر امروز سامانه بارشی از شمال‌ غرب و غرب وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های قزوین، گیلان، مازندران، البرز و تهران فعال خواهد بود.

بارش باران پاییزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان اظهار داشت: امروز هم در اغلب نقاط کشور جو پایدار حاکم است و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و افزایش آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شاهد هستیم. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در سواحل خزر و استان اردبیل دما افزایش می‌یابد، گفت: از بعدازظهر امروز سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش باران و وزش باد در برخی مناطق کردستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی می‌شود. 

وی اظهار کرد: فردا فعالیت این سامانه بارشی گسترش می‌یابد و علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، همدان و مرکزی سبب بارش باران و وزش باد می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، قزوین، گیلان، مازندران و البرز و استان تهران این سامانه فعال خواهد بود و سبب بارش باران می‌شود که در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان‌هایی که ذکر شد، بارش به صورت برف است. 

ضیائیان افزود: فردا شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، غرب آذربایجان غربی و شمال خوزستان است. 

وی ادامه داد: روز جمعه این سامانه در استان‌هایی که ذکر شد کماکان فعال است، همچنین در استان‌های مرکزی، اصفهان، خوزستان و قم هم بارش باران پیش‌بینی می‌شود. 

وی اضافه کرد: روز جمعه شدت بارش‌ها در شمال ایلام و خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و غرب آذربایجان غربی خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز شنبه پیش‌ِرو بارش باران را در شرق سواحل خزر، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و شمال شرق خزر خواهیم داشت و روز یکشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور مجدداً جو پایدار می‌شود. 

وی در تشریح وضعیت جوی تهران، گفت: آسمان پایتخت فردا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و در شب نیمه‌ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز جمعه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری و اوایل شب ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 12 و 5 درجه خواهد بود. 

ضیائیان بیان کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

کد خبر 473430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha