منطقه ۲۱ همچنان رکورددار کمترین کودک کار در پایتخت است و بیشتر اوقات اصلا کودک کار در معابر آن حضور ندارد. در حالی که این منطقه تا سال قبل به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر و معابر پرتردد و تقاطع های پرترافیکی مانند چهارراه های بلوار گلها- بلوارلاله، بلوار اصلی - بلوار یاس و ایران خودرو به یکی از پاتوق های اصلی کودکان کار تبدیل شده بود.

کودک کار

همشهری آنلاین-مهدی اسماعیل پور: اواخر سال گذشته بود که شهرداری منطقه ۲۱ و گروه های مردم نهادی که در حوزه کودکان کار فعالیت می کردند از جمع آوری و ساماندهی به اوضاع این کودکان خبر دادند؛ موضوعی که گزارش های مردمی و گزارش میدانی همشهری محله هم آن را تأیید می کرد. به گفته مسئولان موسسه خیریه« دُرا » که در زمینه کودکان و زنان فعال است بیشتر کودکان کار منطقه ۲۱ نیازمندند و زیر مجموعه گروه های سازماندهی شده متکدیان نیستند. برای همین کودکان کار منطقه صدرصد حمایت و راهی مدارس شدند. اما در روزهای اخیر گزارش هایی به همشهری محله رسید که باز هم سر و کله کودکان کار در منطقه ۲۱ پیدا شده و تعدادی از آنها در برخی از پاتوق های قدیمی مانند بلوار گلها و چهارراه ایران خودرو دیده شده اند.
طبق گزارش های مردمی کودکان کار در ساعت های پرترافیک غروب و ساعت های اولیه شب به این چهارراه ها می آیند که علاوه بر حضور کمرنگ تر مأموران شهرداری، ترافیک در بزرگراه شهید لشگری و محله تهرانسر هم به اوج خود می رسد و فضایی مناسب و مساعد برای فروش کالا و خدمات به خودروسواران فراهم می شود.    
«حسین معینی کربکندی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲۱ درباره گزارش های مردمی و بازگشت کودکان به چهارراه های این منطقه می گوید:« تاکنون پیامی از طریق سامانه ۱۳۷ یا ۱۸۸۸ مبنی بر وجود کودکان در منطقه به دستمان نرسیده است و در گشت های منظمی هم که خودمان داریم به موردی برخورد نکرده ایم. شهروندان اگر در هر کدام از نقاط منطقه  با کودکان کار مواجه شدند حتماً از طریق سامانه ۱۳۷  مکان و ساعت آن را به ما گزارش کنند تا به سرعت برای ساماندهی این کودکان اقدام کنیم. »
 معینی کربکندی مشاهده کودکان کار در منطقه را نشانه بازگشت آنها نمی داند و می گوید:«به هر حال ممکن است افرادی از شلوغی تقاطع ها و نبود ماموران شهرداری و انتظامی استفاده وبرای کار به آنجا بیاید، اما شهرداری با حمایت گروهای مردم نهاد حداکثر تا ۳، ۴ روز آنها را شناسایی و برای ساماندهی ان وارد عمل می شود. در این مدت طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان در منطقه بدون وقفه اجرا شده است و همچنان ادامه خواهد داشت. اگر در ساعت های خاصی از غروب و شب این اتفاق می افتد حتماً شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ به ما گزارش دهند. »

کد خبر 473375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha