مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های مساعد و پوشش گیاهی مطلوب در فصل بهار امسال تولید محصول عسل استان را بهبود بخشید.

تولید عسل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن رحمانی، مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری چهارشنبه ۴ دی اظهار داشت: بارش‌های بهاری و پوشش گیاهی مطلوب امسال باعث تولید ۲ هزار و ۹۲۰ تن محصول عسل مرغوب شد که این میزان نسبت به تولید سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.  

وی، میزان عسل برداشت شده در سال گذشته استان را حدود یک‌هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و گفت: پدیده خشکسالی یک دهه گذشته، زنبورداران این خطه را با مشکل مواجه کرده بود.  

رحمانی، با اشاره به افزایش ۷ درصدی کلنی‌های زنبورعسل در استان گفت: میانگین تولید عسل در هر کلنی ۹.۶ کیلوگرم است که امسال در هر کلنی افزایش یافته است.  

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد کلنی‌های زنبور عسل این استان بر اساس آمارگیری بیش از ۱۹۵ هزار کلنی بومی و ۱۵۰ هزار کلنی مهاجر است.  

وی، از توزیع به موقع سهمیه شکر با قیمت مصوب دولتی در بین زنبورداران استان خبر داد و گفت: محدودیتی در تامین شکر مورد نیاز وجود ندارد.  

رحمانی، با اشاره به استقرار کلنی زنبورداران کوچرو در باغات شهرستانهای کوهرنگ، بن، لردگان و اردل در فصل تابستان گفت: با سرد شدن هوا، زنبورداران کوچرو به سمت مناطق قشلاقی گرمسیری خوزستان حرکت کردند.  

چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن آب و هوای معتدل و گونه‌های گیاهی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل در کشور است که به دلیل تنوع گیاهی به ویژه گیاهان دارویی شهدخیز، گون‎زارهای وسیع، شرایط آب و هوایی و درصد رطوبت پایین منطقه، دارای محصول با کیفیت است.  

کد خبر 473374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha