مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

استاندار بوشهر گفت: جامعه عشایری کم‌خرج‌ترین جامعه جمعیتی کشور هستند که با توجه به نقش آن‌ها در تأمین تولیدات مختلف باید موردتوجه قرار گیرند.

جامعه عشایری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست شورای عشایری استان بوشهر افزود: باوجود همه اقدامات انجام‌شده نه‌تنها در جامعه عشایری بلکه در جوامع روستایی و شهری نیز کمبودهایی وجود دارد و منکر آن‌ها نیستیم.

وی اضافه کرد: برطرف کردن مشکل آب موردنیاز جامعه عشایری از طریق آب‌انبارها و تقویت سیستم ارتباطی محدوده‌های عشایر نشین استان بوشهر باید موردتوجه قرار گیرند.

استاندار بوشهر گفت: هرچند محدودیت اعتباری وجود دارد اما نباید این مشکل مانع کمک‌رسانی به جامعه عشایری استان شود و باید سهم این بخش در اعتبار استانی به‌خوبی دیده شود.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش عشایری باید از این فرصت استفاده کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به تولید ۶هزار و ۵۰۰ تنی گوشت قرمز جامعه عشایری در این استان گفت: با توجه به ظرفیت جامعه عشایری نباید به دنبال واردات گوشت قرمز باشیم بلکه باید از این ظرفیت برای تأمین گوشت موردنیاز جامعه بهره گیریم.

وی بر ضرورت استفاده جهاد کشاورزی از تولیدات عشایر به‌ویژه در زمان بحران تأکید کرد.

استاندار بوشهر همچنین ضرورت راه‌اندازی بازارچه‌های محلی تولیدات روستایی و عشایری استان و عرضه محصولات تولیدی این دو قشر از جامعه را مورد تأکید قرارداد.

کد خبر 473362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha