مدیر راه و شهرسازی اشنویه گفت: مالکان ساختمان‌های واقع در بافت فرسوده این شهر برای احداث و بازسازی واحدهای خود از تسهیلات کم‌بهره برخوردار می‌شوند.

بافت تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رحمان فاتحی‌راد اظهار کرد: تمامی اشخاصی که در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری (ناکارآمد میانی) مبادرت به احداث و نوسازی بناهای خود کنند، برای دریافت تسهیلات از طریق سامانه با بهره کم می‌توانند در سامانه facility.udrc.ir ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده، محلات ناکارآمدی در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود را دارد، افزود: این بافت‌ها به مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تاسیسات شهری آنها نیز فرسوده شده و کارکردهای شهری خود را از دست می‌دهند.

فاتحی‌راد افزود: تسهیلات اعطایی برای اشنویه در نقاط هدف بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ۴۰۰ میلیون ریال با بهره ۹ درصد و ۱۰۰ میلیون ریال با بهره ۱۸ درصد و ۷۵ میلیون ریال جهت ودیعه مسکن با بهره ۱۸ درصد خواهد بود.

اجرای طرح بازآفرینی شهری امید از ۱۹ بهمن سال گذشته در سی و نهمین نشست ستاد ملی بازآفرینی شهری با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد؛ در این طرح برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده توسط بخش خصوصی با تسهیل گری دولت اجرا می شود.

برای بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط شرکت بازآفرینی شهری تامین می‌شود.

این محلات و بافت‌ها از یک سو دارای ریشه‌های سکونتی ارزشمند با غنای فرهنگی، اجتماعی و معماری است و از طرف دیگر به جهت فرسودگی شدید، نبود دسترسی مناسب به خدمات شهری و بهداشتی، وجود مشکلات اجتماعی و امنیتی و آسیب‌پذیری در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی و نیز تطابق نداشتن با زندگی امروز شهری و شهرسازی مدرن، دارای مشکلات رو بنایی و زیر ساختی هستندکه برای احیاء ونوسازی این بافت ها دولت تسهیلاتی با شرایط ویژه در نظر گرفته است.

کد خبر 473338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha