اولین مرکز پرورش و تکثیر ماهیان زینتی در روستای اوغلان تپه در بخش چهارباغ بهره‌برداری شد.

ماهی زینتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار ساوجبلاغ، استان البرز در مراسم راه‌اندازی این واحد تولیدی با قدردانی از فاطمه‌هاشمی بانوی کارآفرین این واحد گفت: درسال‌های اخیر در حوزه اشتغال نقش بانوان بسیارپررنگ بوده و شاهد حضور آنان در امور تخصصی و حرفه‌ای هستیم.  

ابوالقاسم پالیزگیر افزود: ما وظیفه داریم به این حوزه‌های تولیدی بیشتر توجه کنیم و حمایت از آنها موجب توسعه دربخش شیلات و کشاورزی می‌شود.  

با افتتاح این مزرعه پرورش و تکثیر ماهیان زینتی آبی که بامصوبات ستادتسهیل و رفع موانع تولید و همکاری جهادکشاورزی برای ۱۷ نفر شغل ایجاد شد.  

فاطمه‌هاشمی مدیر این مزرعه پرورش و تکثیر ماهیان زینتی نیز گفت: این مجموعه تولیدی در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر ساخته شده و ۳۵ نوع ماهی تخم گذار و بچه زا از انواع نژادهای روسی، فرانسوی، آفریقایی، چینی و آمریکایی در این مرکز تولید و پرورش می‌یابند.  

وی افزود: در گذشته بسیاری از این ماهی‌ها که زینت بخش خانه‌های آپارتمانی شهروندان است از خارج وارد می‌شد ولی امروز ما موفق به تولید آن شده‌ایم و در حال حاضر ۲۰۰هزار قطعه در سال تولید می‌شود که با توسعه این واحد به یک میلیون قطعه هم خواهد رسید.  

در این مجموعه انواع ماهی ازدیسکت‌های مختلف، کوپی‌ها، آنجل و کاپرویدها بومی‌سازی شده است و قیمت آنها نسبت به مشابه خارجی بسیار کاهش یافته است.  

براساس آمارهای ارائه شده، سالانه ۲۰۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در کشور پرورش و تکثیر داده می‌شود که از این رقم بیش از ۱۲ میلیون قطعه در استان البرز تولید شده و سهم شهرستان ساوجبلاغ هم ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار قطعه است.  

کد خبر 473320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha