زنان استان سمنان در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی با هشت کاندیدا بیشترین مشارکت را در حوزه کاندیداتوری برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان داشته‌اند، مشارکتی که زنان امید دارند به اولین نماینده زن در این استان بیانجامد.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نادر فخری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان و شهرستان‌های شاهرود و میامی اظهار کرد: حوزه انتخابیه شاهرود و میامی با ثبت‌نام هشت نامزد زن بیشترین مشارکت بانوان را در عرصه کاندیداتوری در استان داشته است.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۵۱ داوطلب برای تنها کرسی این حوزه انتخابیه در مجلس افزود: ۴۳ نفر از این داوطلبان مرد و ۸ نفر نیز زن هستند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: کمترین سن داوطلبین در حوزه انتخابیه شهرستان شاهرود و میامی ۳۰ سال و بیشترین سن داوطلبین ۶۳ سال است.

فرماندار شاهرود از قانون مداری و اخلاق مداری با هدف جلب مشارکت حداکثری مردم به عنوان راهبرد این شهرستان در انتخابات پیش رو نام برد و گفت: مردم حوزه انتخابیه شاهرود و میامی همواره حضور پررنگی در انتخابات داشته‌اند به طوری که در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۷۸ درصد از واجدین شرایط رای دادن این دو شهرستان، حماسه سیاسی ارزشمندی را رقم‌زدند.

وی از تلاش برای زمینه‌سازی برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در این حوزه انتخابیه خبر داد و اضافه کرد: تاکنون در شهرستان شاهرود پنج جلسه از سوی ستاد انتخابات شهرستان برگزار شده که یک‌جلسه آن به‌صورت مشترک بین اعضای ستاد انتخابات شهرستانهای شاهرود و میامی بوده است.

فخری گفت: آسیب شناسی انتخابات دوره‌های قبل، بررسی نیازمندی‌ها در دوره جدید، قانون‌خوانی انتخابات، بررسی ضعف و قوت نمایندگان فرماندار و اعضای شعب، تشکیل بانک اطلاعاتی، تعداد و محل شعب، تشکیل بانک اطلاعاتی نمایندگان فرماندار و اعضای شعب، برآورد تجهیزات، خودرو و لجستیک مورد نیاز برای انتخابات، بررسی آسیب شناسی مباحث امنیتی، رصد فضای مجازی و حقیقی در راستای پیشگیری از تبلیغات زودهنگام و بروز تخلف احتمالی انتخاباتی و ...از جمله مسائلی بوده که در ستاد انتخابات شهرستان شاهرود مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا شمار داوطلبان زن نمایندگی مجلس یازدهم در استان سمنان از چهار داوطلب ثبت‌نامی در دوره قبل به ۱۹ نفر در انتخابات پیش رو افزایش یافته است و حوزه شاهرود و میامی با ۸ نامزد زن بیشترین مشارکت زنان در عرصه کاندیداتوری را به خود اختصاص داده است.

 همچنین در حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه و گرمسار و آرادان که در دوره قبل هیچ کاندیدای زنی ثبت‌نام نکرده بود در این دوره در هر حوزه انتخابیه چهار بانونی هم‌استانی مهیای رقابت با دیگر کاندیداها شده است. همچنین در حوزه انتخابیه دامغان نیز سه نامزد زن ثبت‌نام کردند.
به هر روی باید تا دوم اسفندماه امسال منتظر ماند تا ببینیم رکوردزنی زنان شاهرود و میامی و همچنین مشارکت زنان در سه حوزه انتخابیه دیگر استان در این دوره به تکیه زدن نخستین زن استان بر صندلی‌های سبز بهارستان و یکی از کرسی‌های چهارگانه استان در مجلس یازدهم می‌انجامد یا خیر.

کد خبر 473303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha