چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

در ۹ ماهه نخست امسال تولد ۲ هزار و ۳۴۴ نوزاد در شهرستان قشم ثبت شد.

کودک

رئیس اداره ثبت احوال قشم  چهارشنبه ۴ دی در دیدار با فرماندار قشم گفت: فاطمه، مریم و سدنا بین نوزادان دختر و محمد، عبدالله و علی در بین پسران پر تکرارترین نام‌ها بودند.  

مهلت قانونی برای دریافت شناسنامه نوزاد ۱۵ روز از تاریخ تولد نوزاد است که به مردم توصیه می‌شود در مهلت قانونی نسبت به دریافت شناسنامه نوزاد خود اقدام کنند تا با مشکلات قانونی روبرو نشوند.  

علی‌اکبر قربانی افزود: تا پایان آذرماه سال جاری ۷۱۹ ازدواج و ۳۲۰ فقره وفات به ثبت رسیده است.  

مدت قانونی ثبت وفات تا ۱۰ روز پس از تاریخ فوت است.  

وی با اشاره به تعویض ۴ هزار و ۲۰۹ شناسنامه، ادامه داد: تا پایان پاییز امسال، ۸۲ تغییر نام خانودگی به ثبت رسید.  

رئیس اداره ثبت احوال قشم، استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۶ هزار و ۳۰۰ درخواست صدور کارت هوشمند ملی در این شهرستان قشم ثبت شد.  

فرماندار قشم نیز در این دیدار گفت: میزان رشد جمعیت، شیب سنی و آمار ازدواج و طلاق شاخص‌هایی هستند که بر تقسیم بودجه، توزیع اعتبارات و اولویت بندی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و عمرانی تاثیر مستقیم دارند.  

علیرضان نصری افزود: رویکرد اداره ثبت احوال در استفاده از ابزارهای نوین خدمت‌رسانی برای تسهیل و تسریع خدمات بسیار موثر و موجب افزایش رضایت مراجعان شده است.  

وی ادامه داد: کوتاه کردن روند ارائه خدمت و پاسخگویی مناسب مجموعه ثبت احوال، توانسته مردم را نسبت به پیگیری و ثبت مشخصات هویتی مجاب کند.  

فرماندار قشم  بیان کرد: دِه-گردشی شیوه‌ای بسیار مناسب برای انجام امور مردم و تسهیل بهره‌مندی مردم از خدمات است.  

وی اضافه کرد: حضور منظم یک نفر به نمایندگی از اداره ثبت احوال در روستاهایی که با مرکز شهرستان فاصله دارند و ارائه خدمات مستقیم ارزنده و قابل تقدیر است.

کد خبر 473296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha