معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر میزان طلاق در این استان افزایش یافته و باید جلوی افزایش آن گرفته شود.

طلاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یوسف خدادادی  در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم کاهش و کنترل طلاق در اردبیل افزود: در این استان از هر ۴ ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود که بسیار نگران‌کننده است.

وی آموزش قبل از ازدواج را در کاهش وقوع طلاق موثر دانست و گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود ۲ دهه پیش از هر ۲۰ ازدواج در استان اردبیل یک مورد منجر به طلاق می‌شد ولی اکنون از هر چهار ازدواج بکی منجر به طلاق می‌شود.

خدادادی اضافه‌کرد: همزمان با افزایش طلاق آمار ازدواج در استان اردبیل کاهش یافته است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اردبیل همچنین گفت: سال گذشته هفت هزار و ۲۲۷ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده بود که این آمار امسال به ۶ هزار و ۵۲۱ مورد کاهش یافته است.

وی بیان‌کرد: طرح آموزش قبل از ازدواج توسط دادگستری استان اردبیل ارائه شده و هم‌اکنون به عنوان یکی طرح ملی در سطح کشور در حال اجراست و اثرات مثبتی در فرایند ازدواج و طلاق داشته است.

شفیع شفیعی، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل افزایش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل را نگران‌کننده خواند و گفت: امروزه طلاق به این دلیل افزایش یافته که زوجین توان گفت و گو ندارند و هنگام صحبت، خشونت کلامی را پیشه می‌کنند.

وی افزود: آمار برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی در این استان در مقایسه با میانگین کشوری بسیار بالاست و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

خدادادی بیان‌کرد: با وجود اینکه برنامه‌های متعددی برای کاهش آسیب‌ها انجام شده اما انتظار است دستگاه‌ها بر روی مقوله پیشگیری تمرکز بیشتری داشته باشند.

کد خبر 473289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha