مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به طرح معاینه فنی موتورخانه‌های دستگاه‌های دولتی در استان گفت: امسال ۵۲ دستگاه اجرایی معاینه فنی موتورخانه دریافت کردند.

موتورخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهناز همتی  افزود: معاینه فنی موتورخانه‌ها روشی بسیار سودمند، کم‌هزینه و زودبازده برای عارضه‌یابی، کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گازهای آلاینده محیط‌ ‌زیست در بخش ساختمان است.

وی افزود: این دستور العمل در قالب یک استاندارد ملی تدوین شده و براساس مصوبات قانونی برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها، باید در درجه اول معاینه فنی موتورخانه دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه در مهرماه سال گذشته این طرح آغاز شده است، تاکید کرد: اعتبار انجام هر معاینه فنی ۶ ماه است و دستگاه‌های اجرایی پس از اتمام تاریخ اعتبار، باید درخواست خود برای انجام مرحله دوم معاینه فنی را به یکی از شرکت‌های‌ بازرسی مورد تایید سازمان ملی استاندارد اعلام کند.

همتی گفت: یکی از دلایل انتشار آلاینده‌ها در شهرها، موتورخانه‌ها هستند که دلایل آن شامل تجهیزات نامناسب و ناایمن، عدم رعایت اصول صحیح نصب و اجرا، بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری نادرست، عدم بازرسی و نظارت دوره‌ای از موتورخانه‌ها است که با اجرای این طرح حجم زیادی از مشکلات ناشی از آن رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت اجرایی شدن معاینه فنی موتورخانه، اداره کل استاندارد ایلام به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیشنهاد داده است تا معاینه فنی موتورخانه‌ها به عنوان یک شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دولتی در محور مدیریت سبز قرار گیرد.  

کد خبر 473272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha