مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی مسیرهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از ۳۳ میلیون و ۵۹۲ هزار تردد، تبریز- صوفیان با بیش از ۱۷ میلیون و ۷۳۲ هزار و آذرشهر- ایلخچی با بیش از ۱۰ میلیون و ۵۲۵ هزار تردد را پرترددترین جاده‌های استان در سالجاری اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده، افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده های مختلف استان در ۹ ماه امسال بیش از ۲۰۵ میلیون و ۵۵۸ هزار تردد خودرو در جاده‌های استان ثبت شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: از کل تردد ثبت شده بیش از ۳۰ میلیون و ۴۳۱ هزار مورد یعنی ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۱۷۵ میلیون و ۱۲۷ هزار مورد یعنی ۸۵ درصد مربوط به وسائط نقلیه سبک بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: علیزاده، ادامه داد: متوسط تردد روزانه در این بازه زمانی در جاده های استان حدود ۷۴۵ هزار بوده است.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راه بوده که از این میزان ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود ۴ هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.

کد خبر 473269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha