چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: افزایش حساسیت عمومی نسبت به میراث فرهنگی سرمایه ارزشمند اجتماعی است که در مورد مرمت ترک گنبد مسجد شیخ لطف الله با نظر مساعد متخصصان همراه بود.

شیخ لطف‌الله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فریدون الهیاری با تأکید بر افزایش حساسیت عموم جامعه به میراث فرهنگی نسبت به سنوات گذشته اظهار کرد: اگرچه اهمیت به میراث فرهنگی به عنوان سرمایه ارزشمند اجتماعی و پشتوانه‌ای در حفظ میراث گذشتگان است؛ اما در امور تخصصی مانند مرمت مسجد شیخ لطف الله نظر متخصصان و صاحب نظران مرمت در محفلی کارشناسی مساعد ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه اداره کل پایگاه‌های میراث ملی جهانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آغاز در جریان روند مرمت انجام شده قرار گرفته بود، گفت: پس از دلنگرانی‌هایی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره مسجد شیخ لطف الله ایجاد شده بود باز هم از این اداره کل گروهی از تهران برای بررسی‌های بیشتر به اصفهان اعزام شدند و پس از بازدیدها و بررسی‌ها در دو سطح اجرایی بر صحیح بودن فرایند اقدامات انجام شده تأکید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اشاره‌ای هم به نظر «محمد حسن محبعلی» داشت و افزود: این پیشکسوت و صاحب نظر حوزه میراث فرهنگی هم اقدامات انجام شده در گنبد شیخ لطف الله را از نظر قوانین مرمتی صحیح ارزیابی کرد و برچیدن کاشی‌ها و اجرای دوباره آن را لازم می‌دانست.

وی به نظر «عبدالله جبل عاملی» عضو شورای فنی سازمان و عضو کمیته راهبردی میدان امام (ره) در انتخاب پیمانکار و مجری پروژه گریزی اشاره و افزود: استاد رحمت الله رضایت در کار مرمت سابقه طولانی دارد و اقدامات شایسته ای انجام داده و انتخاب صحیح مجری و عملیات مرمتی انجام شده بر نصب داربست‌ها و ادامه عملیات مرمت ۱۴ ترک این شائبه اذهان عمومی را رفع می‌کند.

گفتنی است چند وقتی است که مرمت مسجد شیخ لطف‌الله در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازتاب‌های مثبت و منفی داشته است تا جایی که معاون اول رئیس جمهوری در نشست شورای عالی میراث فرهنگی، شخص وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مکلف به رسیدگی به وضعیت مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله کرد. با اینکه علی اصغر مونسان به معاون اول رئیس جمهوری این اطمینان خاطر را داد که مرمت گنبد شیخ لطف الله اصولی بوده است اما هیأتی برای بررسی وضعیت مرمت مسجد تاریخی شیخ لطف الله به اصفهان اعزام شدند.

نظر ناظر پروژهٔ مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله چیست؟

کد خبر 473251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha