رئیس سابق پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور گفت: ارزش‌های تاریخی و گردشگری قزوین با وجود ۲ هزار محوطه باستانی و سابقه یک جا نشینی بی‌نظیر است.

گردشگری قزوین

مهر، شورای سیاست گذاری گردشگری استان قزوین  با حضور علی عبدالعلی زاده وزیر اسبق مسکن و شهرسازی، سید محمد بهشتی رئیس سابق پژوهشکده میراث فرهنگی، جمالی پور استاندار، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری، عیسی قبادی سرپرست معاونت اقتصادی و جمعی از مدیران تشکل‌های مردمی و فعالان حوزه گردشگری در استانداری قزوین برگزار شد.  

محمد بهشتی در این جلسه اظهار کرد: خیلی‌ها ارزش خود را نمی‌شناسند و از داشته‌ها غفلت می‌کنند و قزوین نیز دچار این مشکل است.  

وی بیان کرد: در استان قزوین ۲ هزار محوطه باستانی و از هزاره هشتم آثار ارزشمندی دارید و اتفاقی نیست که شاخص شده‌اید و همه اینها یک فرصت بی‌نظیر است.  

ظرفیت‌های قزوین را نمی‌شناسید

بهشتی بیان کرد: بسیاری از مردم و حتی مدیران این ظرفیت‌های بی‌نظیر را نمی‌شناسید و یا قدرش را نمی‌دانید به همین دلیل برای استفاده از آن کار زیادی صورت نگرفته است.  

وی گفت: محصولات کشاورزی شما مثل جواهر است چرا مثل «خر مهره» آن را عرضه می‌کنید؟ همه چیز شما منحصر به فرد است اما کدامیک را مانند جواهر ارائه می‌کنید، چرا دنبال هتل ۵ ستاره هستید اول جاذبه را ایجاد کنید خود متقاضی برای ساخت هتل می‌آید.  

رئیس سابق پژوهشکده میراث فرهنگی یادآور شد: سابقه‌زیست شما به اندازه یکجا نشینی و حیات بشر است اما قدر آن را نمی‌دانید، خارجی‌ها چون چیز با ارزشی ندارند با زرق و برق دنبال جاذبه هستند اما شما می‌توانید فقط غبار روی ظرفیت‌های خود را پک کرده و آن را عرضه کنید و ببینید چه استقبالی از آن می‌شود.  

بهشتی اظهار کرد: قزوین با داشتن شخصیت‌های ملی و جهانی در هنر طنز، خوشنویسی، موسیقی و هنر به مثابه مرکز جهان است اما مثل یک شهر کوچک و دورافتاده به آن نگاه می‌کنید و اگر قزوین را آنگونه که هست معرفی نکنید به جایی نمی‌رسید.  

وی گفت: گردشگر برای دیدن شکوه تاریخی شما در الموت، آوج، بویین زهرا و تاکستان و دیدن باغستان سنتی شما و خوردن انگور، انار و پسته و بادام که منحصر به فرد است حاضر است به قزوین سفر کند به شرط آن‌که بستر آن را مهیا کنید.  

بهشتی بیان کرد: غایت گردشگری ملاقات کردن است و مسائل اقتصادی نیست و اگر کشاورزی باشید که به طمع کاه گندم بکارید به چیزی نمی‌رسید.  

در ادامه عیسی قبادی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین هم گفت: کار ما تصمیم‌سازی است و به دنبال اتاق فکر هستیم تا با کمک افراد اندیشمند و متفکر و صاحب ایده از این ظرفیت‌های خوب گردشگری و تاریخی قزوین به درستی استفاده کنیم.  

وی بیان کرد: باید بپذیریم که مدیران همه چیز را نمی‌دانند و باید از ایده‌ها و طرح‌های افراد نخبه و صاحب نظر برای پیشبرد کارها استفاده کنند و ما نیز خود را در اتاق فکر نیازمند اندیشه‌های نو می‌دانیم.  

قبادی افزود: باید در اتاق فکر دور هم جمع شویم و دنبال یک خروجی ارزشمند باشیم و از ظرفیت‌های کویر گردی، طبیعت گردی استان استفاده کنیم و در این میان به حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران هم شدیداً نیاز داریم.  

وی اظهار کرد: در جلسات بعدی با تعیین اولویت‌ها به سمت کاربردی کردن ایده‌ها حرکت خواهیم کرد.

کد خبر 473248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha