مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

برنامه جشن فرهنگ گناوه به‌عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در این شهرستان قلمداد می‌شود که به‌منظور اجرای هرچه بهتر و مطلوب‌تر باید همه دستگاه‌ها و نهادها به‌ویژه واحدهایی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه کنند.

جشن فرهنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار گناوه در استان بوشهر چهارشنبه ۴ دی در جلسه هماهنگی دهمین دوره جشن فرهنگ گناوه گفت: این نشست باهدف هماهنگی و برنامه‌ریزی و پشتیبانی از جشن فرهنگ برگزارشده است که  برای چندمین سال متوالی به‌صورت خودجوش و با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری امسال در اسفند اجرا  می‌شود.

غلامرضا مهرجو افزود: دستگاه‌هایی که مسئولیت اجتماعی بر عهده‌دارند و دیگر نهادها  و موسسه‌هایی که  درزمینهٔ اقتصادی فعالیت و درآمدزایی می‌کنند باید در حوزه برنامه‌های فرهنگی ازجمله جشن فرهنگ این شهرستان ورود و همکاری کنند.

وی اظهار داشت: برنامه‌های جشن فرهنگ گناوه ارزشمند و در تراز ملی است و انتظار می‌رود برای پربارتربودن آن با دست‌اندرکاران این رویداد مهم همکاری و مشارکت جدی شود.

مهرجو افزود: اجرای تئاتر "سطحه" روی شناور در جشن فرهنگ یک نماد سنتی و تاریخ دریانوردی و باارزش و در تراز ملی است و باید چنین برنامه‌هایی تقویت و کمک شود.

فرماندار گناوه گفت: فرهنگ نقش وافری در سلامت و پیشگیری از آسیب‌های جامعه دارد و  باید هرچه می‌توانیم به این حوزه توجه و اهتمام جدی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: جشن فرهنگ گناوه امسال برای دهمین سال متوالی برگزار خواهد شد که دوره‌های قبلی با استقبال بسیار خوب مواجه شده است.

علیرضا سبحانی افزود: با توجه به اینکه گناوه به یک شهر گردشگرپذیر تبدیل و درزمینهٔ تجاری رشد خوبی داشته است باید مطابق با رشد اقتصادی در حوزه فرهنگی نیز توسعه یابد.

وی اظهار داشت: برگزاری جشن فرهنگ گناوه در اسفندماه که گردشگران زیادی به شهر گناوه مسافرت می‌کنند موجب گسترش توریسم فرهنگی در استان بوشهر و حتی فراتر می‌شود.

سبحانی از همه نهادها و اداره‌ها و مراکز اقتصادی خواست در حد توان به برپایی جشن فرهنگ گناوه کمک کنند.

دبیر دهمین دوره جشن فرهنگ گناوه گفت: جشن فرهنگ گناوه از مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری شهرستان گناوه است که امسال دهمین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد.

سعید بهمرد افزود: در قالب این جشن، برنامه‌های فراوانی با حضور هنرمندان استان و شهرستان درزمینهٔ‌های مختلف فرهنگی و  اجتماعی و هنری  برگزار می‌شود.

وی گفت: جشن فرهنگ گناوه در ۹ سال متوالی با هزینه‌ای کم و با بهره‌وری بالا  برگزارشده اما  درحالی‌که مشابه چنین جشنی در دیگر شهر استان با هزینه نزدیک به یک میلیارد تومان برگزار  که کیفیتی به‌مراتب پایین‌تر از گناوه داشته است.

بهمرد بیان کرد:  منابع مالی موردنیاز این رویداد باید به‌موقع تأمین شود تا برنامه‌هایی که پیش‌بینی‌شده به نحو شایسته و درخور مردم این شهر برگزار شود.

دبیر دهمین دوره جشن فرهنگ گناوه افزود: در این دوره ۱۷ آیتم پیش‌بینی‌شده که به ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است و درصورت تأمین به‌موقع  باکیفیت بهتری نسبت به سال قبل برگزار خواهدشد.

وی یادآور شد: از گناوه تا کتاب، با قابی از گناوه، همایش فرهنگ و تاریخ، شب سینما و تئاتر جنوب، شب‌شعر آواهای محلی، شب جشن میلاد، کافه گپ، جشنواره تئاتر سطحه، نمایشنامه و قصه‌خوانی، نمایشگاه خوشنویسی کلک ساحل، شب ورزش و هنر، جشنواره نگاره‌های ساحلی و بازی‌های بومی محلی، کارگاه‌های نقد و آموزش، عصر دیدار و گفت‌وگو ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده جشن فرهنگ امسال است.

وی یادآور شد: این رویداد فرهنگی از ۱۳ اسفندماه آغاز و ۱۸ همین ماه  به پایان می‌رسد.

بندر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

کد خبر 473182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha