مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: بانفوذ سامانه جدید بارشی، بارش برف و باران از اوایل وقت پنجشنبه پنجم دی‌ماه مناطق مختلف این استان را فرامی‌گیرد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رسول همتی چهارشنبه ۴ دی افزود: در مناطق کوهستانی استان زنجان به علت وزش باد احتمال وقوع کولاک وجود دارد و  لازم است رانندگان برای تردد در مسیرهای کوهستانی و برف‌گیر زنجان خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی اظهار کرد: شدت فعالیت این سامانه از زمان شروع تا ظهر پنجشنبه و همچنین جمعه‌شب تا صبح شنبه هفته آینده خواهد بود، کاهش دید به دلیل مه‌آلود بودن هوا و کاهش تدریجی میزان دما و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید (۴۵ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت) در مناطق مختلف استان زنجان اتفاق خواهد افتاد.   

همتی، لغزندگی معابر، کاهش دید به دلیل مه گرفتگی و وقوع کولاک و اختلال در تردد را از اثرات وضعیت جوی حاکم بر این استان در طی این مدت ذکر کرد.  

وی به رانندگان و مسافران توصیه کرد به دلیل بارش برف و باران از سفرهای غیر ضرور به‌ویژه از محورهای کوهستانی و برف‌گیر این استان طی مدت یادشده اجتناب کنند.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به‌صورت شبانه‌روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به‌طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به‌صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

کد خبر 473164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha