رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: دریافت حقوق دولتی بابت معادن این استان از سال ۹۴ به بعد رشد قابل‌توجهی داشته و طی سال‌های ۹۴ تا ۹۷ به ترتیب ۷۰، ۱۱۰، ۱۴۰ و ۲۴۰ میلیارد ریال وصول‌شده است.

معادن زنجان

ناصر فغفوری شامگاه سه‌شنبه ۳ دی در جلسه مشترک شورای عالی معادن کشور و شورای معادن استان زنجان، افزود: در سال جاری نیز ۲۵۰ میلیارد ریال تا پایان آذر، دریافت شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، حدود ۳۴۰ میلیارد ریال وصول داشته باشیم.

وی اظهار داشت: از ۳۸۸ معدن موجود در استان زنجان ۳۲۸ مورد دارای پروانه بهره‌برداری و فعالیت هستند.

فغفوری، ذخیره قطعی معادن استان زنجان را ۶۱۰ میلیون تُن خواند و خاطرنشان کرد: ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان وجود دارد که بیش از ۳۲ مورد، استخراج و بهره‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ظرفیت اسمی برداشت سالانه معادن این استان ۱۱.۵ میلیون تُن است، امسال تاکنون هفت میلیون تن و در حدود ۷۰ درصد برداشت‌شده درحالی‌که سال گذشته ۵.۵ میلیون تن برداشت‌شده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز افزود: ۱۵ درصد حقوق دولتی طبق قانون معادن باید برای ترمیم و بازسازی جاده‌های مشترک روستایی اختصاص یابد، یکی از گرفتاری‌های ما این است که این ۱۵ درصد به استان برنمی‌گردد.

شهرام طهماسبی اظهار داشت: هیچ اطلاعات و برآوردی نیز از میزان فروش معادن استان نداریم.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها ازجمله راه‌ها که تخریب می‌شود هیچ مبنایی برای ترمیم نداشته و ناچار از اعتبارات استانی و منابع دیگر کم کرده و به بازسازی و ترمیم جاده‌ها کمک می‌کنیم و از منابع استانی پرداخت می‌شود.

طهماسبی ابراز کرد: تقاضا داریم یا اصلاحیه‌ای در آیین‌نامه اجرایی صورت پذیرد و یا ردیف بودجه مشخصی در نظر گرفته شود تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

در این جلسه پرونده ۱۷ معدن استان زنجان موردبحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 473160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha