موسسه خانه کتاب سال ۱۳۸۷ هتلی را در مشهد مقدس خریداری می‌کند تا تبدیل به زائرسرای اهل قلم شود اما بعد معلوم می‌شود فروشنده ملک را به چند نفر دیگر هم فروخته است.

خانه كتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، موسسه خانه کتاب در سال ۱۳۸۷ هتل آپارتمان وصال را در مشهد مقدس به آدرس خیابان آخوندخراسانی، آخوندخراسانی ۲۲ پلاک ۱۳۴ به صورت قولنامه‌ای خریداری می‌کند. گویا بخش عمده‌ای از قیمت ملک مذکور (مبلغی در حدود یک و نیم میلیارد تومان) به حساب مالک واریز می‌شود تا باقی مبلغ در هنگام سند زدن به مالک تحویل شود.

اما پس از واریز مبلغ به حساب صاحب ملک مشخص می‌شود که سه دانگ از هتل به نام اوست و سه دانگ دیگر به نام همسرش و همچنین ملک در گرو یکی از بانک‌هاست و البته همسر دوم فروشنده نیز بابت مطالبات خود از او ملک را توقیف کرده است. همچنین در طی این مدت فروشنده ملک را به دو خریدار دیگر نیز فروخته است. اطلاعات دریافتی خبرنگار مهر نشان دهنده آن است که موسسه خانه کتاب با طرح شکایت در مراجع قضایی پیگیر این موضوع است اما این پیگیری تاکنون به نتیجه نرسیده است.

حال با توجه به اینکه وظایف تعریف شده موسسه خانه کتاب خدمت به اهل قلم است، این موسسه و مدیران سابقش باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشند. سوال اینجاست که چرا مدیرعامل وقت موسسه خانه کتاب ملک هتل وصال را بدون مشورت حقوقی به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده است؟ آیا این موسسه در آن دوران از حضور یک وکیل یا حقوق دان بهره می‌برده یا خیر؟

موسسه خانه کتاب زیرمجموعه‌ای از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، سوال دیگر این است که چرا این وزارتخانه در طی این ۱۱ سالی که از ماجرا می‌گذرد نتوانسته این حق اهالی قلم ایران را احیا کند و چرا نسبت به این ماجرای حیرت آور شفاف سازی نکرده است؟

شواهد نشان می‌دهد که هتل آپارتمان وصال در طی این مدت به مخروبه تبدیل شده و حتی برخی از تجهیزات ساختمان از جمله آسانسورها نیز به سرقت رفته است. اگر ملک به این صورت خریداری نمی‌شد اهالی قلم می‌توانستند در سفرهای زیارتی خود به مشهد مقدس از امکانات آن بهره ببرند. به عبارتی در طی این ۱۱ سال نه در حق خانه کتاب بلکه در حق اهالی قلم ایران اجحاف شده است.

حضور حضرت آیت الله رییسی در جایگاه ریاست قوه قضاییه و قاضی القضاتی کشور تاکنون برکات بسیاری به همراه داشته است. تاکید ایشان بر شفافیت و پیگیری حقوق اجحاف شده از مردم شریف ایران ستودنی است. امید است که با عنایت ویژه ایشان به این پرونده، حق اجحاف شده اهالی قلم در ایران نیز استیفا شود. به هر حال مبلغ مهمی از پول بیت المال در این ماجرا ضایع شده است که باید از طرف متولیان امر پیگیری شود.

کد خبر 473137

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha