معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مرکزی از آماده باش ۲۰ پایگاه‌ امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری هلال احمر در طرح امداد و نجات زمستانه این استان خبر داد.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، مراد حیدری درباره عملیات امداد و نجات زمستانه اظهار کرد: طرح امداد و نجات زمستانه از ۲۰ آذرماه آغاز شده است و تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری ادامه دارد. در این طرح ۲۰ پایگاه امدادی ثابت، موقت و سیار بین شهری و ۸ پایگاه نیز در مناطق حادثه‌خیز و برف‌گیر استان مستقر هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: ۲۰۰ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر استان در این ۲۰ پایگاه به ارائه خدمات امدادی در طرح امداد و نجات زمستانی می‌پردازند. همچنین ۱۰ آمبولانس و ۱۰ خودرو نجات مستقر است.

وی با اشاره به فعالیت تیم کشیک در ۱۲ شعبه هلال احمر استان گفت: در خود شعب ۲ تیم ۳۰ نفره واکنش سریع با کسب آموزش‌های لازم وجود دارد به طوری یک تیم در مرکز استان و یک تیم هم در شهرستان‌های استان مستقر است و آماده ارائه خدمات در این طرح هستند.

حیدری اظهار کرد: تمامی اقلام اضطراری شامل نان، خرما، آب معدنی، بیسکوئیت و… تأمین و به پایگاه‌های امداد و نجات استان تحویل شده است و خط ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر استان به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی است.

این مسئول گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر، هفته گذشته کار گروه امداد و نجات با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی تمامی تجهیزات مورد نیاز در سیلاب از جمله موتور پمپ، ماشین آلات و… را اعلام کنند.

وی افزود: همچنین مقرر شد، نقاط حادثه خیز وقوع سیل را نیز شناسایی کنند تا برای اسکان افراد هم محدوده‌ای مشخص شود. ۱۶ قلم از اقلام امدادی مورد نیاز نیز در انبارهای امدادی استان مرکزی دپو شده است.

کد خبر 473125

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha