یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی به سوریه سفر کرده است با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفتگو کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر،در این دیدار که در محل اقامت سران کشورهای عربی برگزار شد، درباره روابط دوجانبه ،مسائل منطقه ای و بین المللی،همچنین برگزاری موفق اجلاس سران عرب در دمشق بحث و تبادل نظر شد.

منوچهر متکی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری کشورمان به بشار اسد،برگزاری موفقیت آمیز بیستمین اجلاس سران اتحادیه عرب و ریاست یک ساله سوریه بر این اتحادیه پیروزی دیپلماسی این کشور دانست.

وزیر امور خارجه همچنین اظهار امیدواری کرد: در یک سال آینده که سوریه ریاست اجلاس سران عرب را بر عهده دارد، شاهد حل برخی مشکلات عمده جهان عرب بویژه مساله فلسطین باشیم.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در این دیدار با تشکر از حضور هیات ایرانی به عنوان میهمان ویژه در اجلاس سران عرب با تشریح برگزاری این اجلاس گفت:ما تلاش خواهیم کرد در یک سال آینده مسائل مهم جهان عرب و اسلام بویژه مسائل فلسطین ، عراق و لبنان در سرلوحه فعالیتها و تلاشهای اتحادیه عرب قرار گیرد.

در پایان این دیدار ، وزیر امور خارجه کشورمان دعوت محمود احمدی نژاد را از بشار اسد برای سفر به تهران ابلاغ کرد که رئیس جمهوری سوریه این دعوت را پذیرفت و ابراز امیدواری که در نزدیکترین زمان این سفر انجام شود.

کد خبر 47308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز