سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از کاهش ۲۵ درصدی ارزش صادرات استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

گرکات کرماناشاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خلیل حیدری در نشست خبری با اشاره به صادرات حدود ۱.۶ میلیارد دلار کالا به وزن حدود ۴میلیون تن از مرزهای استان کرمانشاه در ۹ ماهه امسال، گفت: صادرات استان در این مدت کاهش ۲۵ درصدی بلحاظ ارزش و کاهش پنج درصدی از حیث وزن داشته است.  

به گفته مدیرکل گمرک کرمانشاه، از این میزان صادرات حدود ۹۰۰ میلیون دلار آن مربوط به کالاهای تولیدی استان بوده است.  

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به دلایلی که باعث کاهش ارزش صادرات استان شده، اصلاح نرخ‌های پایه صادراتی را از مهمترین این عوامل برشمرد.  

حیدری اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت اجرای طرح جامع ساماندهی "پرویزخان" داشت و عنوان کرد: این طرح اکنون با روند خوبی در حال انجام است.  

وی هدف از اجرای این طرح را فراهم کردن زیرساخت‌های بیشتر برای مبادلات در این مرز عنوان کرد و یادآور شد: آنچه از سوی راهداری به عنوان متولی زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی در پرویزخان فراهم شده بود ۱۵ هکتار بود که ما در پرویزخان به ۷۰ تا ۸۰ هکتار فضا نیاز داشتیم، از همین رو سازمان گمرک کشور هزینه‌های اجرای این طرح را از محل درآمدهای داخلی گمرک تقبل کرد و اکنون کار در حال اجرا است.  

وی معتقد است آنچه که این نیاز را در پرویزخان ایجاد کرده، نبود حمل یکسره و انجام عملیات تخلیه و بارگیری در مرزها است که فضای بیشتری را می‌طلبد.  

حیدری در ادامه درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی مبادلات مرزی در ۳ مرز شوشمی، شیخ‌صله و تیله‌کوه، اظهار کرد: این شیوه تجارت که در گذشته به نام "کولبری" شناخته می‌شد برای سه مرز استان در نظر گرفته شده تا مرزنشینان بتوانند از مزایای آن به شیوه ساماندهی شده بهره‌مند شوند.  

وی با بیان اینکه قانون ساماندهی مبادلات مرزی تاکنون چند بار اصلاح شد و چندان هم مورد استقبال تجار قرار نگرفت، افزود: در هر زمانی که این طرح متقاضی اجرا داشته باشد آمادگی ارائه خدمات در مرزها را داریم.  

 مدیرکل گمرک کرمانشاه از آمادگی گمرکات استان برای ارائه خدمات در زمینه توریسم درمانی هم خبر داد و تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های قانونی که داریم در این بخش استفاده می‌کنیم تا حتی اگر نیاز باشد طرف عراقی بتواند با وسیله نقلیه خود وارد ایران شود.

کد خبر 472977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha