بافت فرسوده جزیره قشم هرساله با اندک بارشی دچار آبگرفتگی می‌شود که تاخیر در رفع اساسی مشکل پذیرفتنی نیست و شورای شهر و شهرداری قشم باید عملگرایی خود را تقویت کنند.  

قشم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،   فرماندار قشم در نشست بررسی وضعیت ساکنان محله‌های آسیب دیده بارندگی‌ اخیر گفت: در اصلاح ساختار محله‌ها برای دفع آب‌های سطحی، بویژه محله چابهار قشم، استان هرمزگان هیچ تاخیری جایز نیست.  

علیرضا نصری افزود: کارهای مقطعی برای حل مشکلات در صورتی به جلب رضایت مردم ختم می‌شود که با اقدامات زیربنایی توام باشد.  

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری قشم باید عملگرایی خود را در این زمینه تقویت کنند و بیان دلایلی نظیر همکاری نکردن ساکنان و تامین هزینه برای جامعه قابل قبول نیست.  

فرماندار قشم بیان کرد: انجام نشدن زیرسازی و آسفالت مسکن مهر طولا باعث می‌شود هنگام بارندگی مشکلات مختلفی روی دهد که شورای اسلامی شهر قشم باید در سریع‌ترین زمان ممکن مجوزهای لازم را برای این مساله صادر کند.  

نصری افزود: مشکلاتی که منجر به آب‌گرفتگی بازار قدیم شهر قشم می‌شود با کار مقطعی قابل حل نیست و به اقدامی کارشناسی و اصولی نیاز دارد.  

وی اضافه کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه، اقناع افکار عمومی، جلب مشارکت مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت معتمدان محلی از مهم‌ترین مولفه‌های عبور از مسائل موجود به شمار می‌رود.  

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و ۵۷۵ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 472970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha