رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش و حتی به صفر رساندن تعهدات از حقوق مسلم ایران در مسئله برجام است.

محمدابراهیم رضایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدابراهیم رضایی با اشاره به گام پنجم ایران اسلامی در حوزه هسته‌ای اظهار داشت: منطبق با بند ۳۷ برجام گام‌های بعدی برداشته می‌شود ولی مفاد آن فعلاً مشخص نیست قطعاً در گام‌های بعدی شروع کاهش تعهدات کشور ما خواهد بود.

وی افزود: میزان تعهدات دوطرف در برجام محور قرار می‌گیرد به این صورت که وقتی تعهدات دو طرف متناسب و متوازن نباشد یکی از طرفین می‌تواند عملکرد و تعهدات خود را کاهش دهد تا متوازن و متناسب شوند.

رضایی عنوان کرد: ایران اسلامی طبق این مفاد باتوجه به اینکه کشورهای اروپایی و غربی به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، می‌تواند تعهدات خود را کاهش دهد و حتی در گام‌های بعدی به صفر برساند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که اروپا اقدام خاص و مؤثری در راستای حفظ برجام انجام ندهد که همین موضوع گام پنجم کاهش تعهدات برجامی را به‌همراه دارد.

رضایی بیان کرد: ما باید بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم چراکه متأسفانه ظرفیت‌های داخلی نادیده گرفته شده و یا اینکه باور نداریم جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در برابر اقدامات آمریکا ایستادگی کند چراکه دولتمردان آمریکا زبان زور را می‌شناسند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ادامه داد: چراکه هرچه ایران به‌روی مواضع خود ایستادگی کند، به همان میزان آمریکایی‌ها کوتاه می‌آیند که نشان می‌دهد دولت آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد و این مهم گامی برای مقابله با تحریم‌های دشمن است.

کد خبر 472967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha