هفته فرهنگی استان گلستان با هدف حفظ هویت تاریخی، پاسداشت فرهنگ، حمایت از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری در فرهنگسرای گلستان تهران برگزار می‌شود.

اقوام استان گلستان

همشهری آنلاین/ سارا جعفرزاده: هفته فرهنگی استان گلستان در فرهنگسرای گلستان تهران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، سازمان محیط زیست استان گلستان و آکادمی هنرهای نمایشی این استان با برپایی بیش از ۱۰ غرفه فرهنگی در محل فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. «سعید رنجبریان» رئیس فرهنگ سرای گلستان در این‌باره گفت: «در این هفته فرهنگی غرفه‌های مختلفی با محوریت موسیقی و آداب و رسوم اقوام ایرانی به ویژه استان گلستان برپا می‌شود. غرفه‌ها شامل سازسازی شهر کتول، لاک تراشی، صنایع دستی ترکمن، محصولات خوراکی، محصولات فرهنگی و... است که برای بازدید شهروندان آماده می‌شود. از دیگر برنامه‌های این هفته فرهنگی، اجرای موسیقی زنده توسط اقوام مختلف ایرانی است. مانند گروه موسیقی سیستانی نیمروز با رقص چوب، گروه موسیقی قزاقی و گروه موسیقی کتول که از ریشه های فرهنگی عمیق در میان اقوام برخوردار است. »

نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمایش فیلم

رنجبریان به نمایشگاه هنرهای تجسمی در این هفته فرهنگی هم اشاره کرد و افزود:«با توجه به علاقمندی شهروندان و هنرمندان محلی به هنرهای تجسمی، نمایشگاه عکس «جرجان» با عکس‌های تاریخی مربوط به ۱۴۱ سال پیش استان گلستان، نمایش آثار خوشنویسی و عکس‌های از جلوه های محیط زیست و منابع طبیعی استان گلستان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همچنین اکران ۲ فیلم در شب‌های برگزاری این هفته فرهنگی در نظرگرفته شده است. » علاقه مندان می توانند برای حضور در این هفته فرهنگی از ۴ تا ۱۰ دی ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان، بوستان فدک، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.    

کد خبر 472941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha