سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۴۳ پزشک متخصص و ۷ پزشک فوق تخصص وارد استان شدند که در بین بیمارستان‌ها تقسیم و خدمات تخصصی خود را در شهرستان‌ها آغاز می‌کنند.

یزدانپناه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پرویز یزدانپناه در مراسم توزیع پزشکان متخصص اظهار کرد: ۴۳ پزشک متخصص و ۷ پزشک فوق تخصص وارد استان شدند که در بین بیمارستان‌ها تقسیم و خدمات تخصصی خود را در شهرستان‌ها آغاز می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور این تعداد متخصص در سطح استان کمبود جدی در این خصوص در استان وجود نخواهد داشت و امید است بتوانیم تجهیزات لازم و فضای فیزیکی مناسب را برای خدمات مطلوب به مردم استان فراهم کنیم تا مردم کمتر به استان‌های مجاور مراجعه کنند.

وی گفت: خدمات دارای سطح بندی هستند و عمدتاً باید در بیمارستان‌ها مستقر باشند که عمده این پزشکان در شهرستان‌های گچساران، دهدشت و یاسوج مستقر و برای شهرستان باشت نیز تعدادی متخصص در نظر گرفته شده است.

یزدانپناه یادآور شد: سایر شهرستان‌هایی که فاقد بیمارستان هستند نیز به صورت چند روز در هفته پزشک در مراکز درمانی آنها مستقر و خدمات تخصصی را به مردم ارائه می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: در ۱۶ رشته تخصصی در استان کمبود داشتیم که در این رشته‌ها متخصص جذب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه قبل از دولت تدبیر و امید، وضعیت بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد نامناسب و نابهنجار بود، افزود: در گذشته در همه قسمت‌های مختلف چه در فضاهای فیزیکی و چه در تجهیزات پزشکی، نیروی انسانی و پزشک متخصص دارای ضعف‌های فراوانی بود.

 یزدانپناه ابراز داشت: خوشبختانه در این طرح توجه خاصی به سلامت مردم شد به گونه‌ای که سلامت از اولویت‌های آخر در اولویت دوم تا سوم در این دولت مطرح شد و طبعاً منابع خوبی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اختصاص داده شد.

 وی افزود: اولین مسئله‌ای که وجود داشت، فضای فیزیکی بود که اقدامات موثری صورت گرفت و برخی فضاها چون کلینیک‌ها، مراکز غربالگری زایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها بهسازی و احداث شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در همان سال اول اجرای این طرح حدود ۱۰ الی ۱۱ میلیارد تومان صرف هتلینگ بیمارستان‌ها شد، عنوان کرد: کلینیک‌ها نیز در دهدشت و گچساران شروع به احداث شدند و یکسری منابع خوبی نیز برای کلینیک یاسوج به دانشگاه پرداخت شد.

یزدانپناه اضافه کرد: مابقی فضاهای فیزیکی چون مرکز غربالگری و زایشگاه‌ها احداث و آماده ارائه خدمت به مردم شدند، مراکز اورژانس بیمارستانی دهدشت و شهید بهشتی یاسوج را داشتیم که در دهدشت با همان هزینه‌های کم نیز کار به اتمام رسید اما در یاسوج متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت‌ها هنوز روند کار ادامه دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: تجهیزات پزشکی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها در گذشته بسیار محدود و تجهیزاتی که وجود داشت عمر طولانی را طی نموده و فرسوده شده بودند که در مدت زمان کوتاهی حدود ۸۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد و این خود زمینه را برای خدمت رسانی بیشتر پزشکان فراهم کرد.

یزدانپناه ابراز داشت: این باعث شد پزشکان ضمن خدمت بیشتری که ارائه می‌دهند، تجهیزات بیشتری در اختیار خواهند داشت.

وی افزود: بعد از آن نیز طی دو سال گذشته دو بیمارستان شهید جلیل و بیمارستان باشت راه‌اندازی شد که هنوز هم تجهیز کامل نشده‌اند و و در تلاشیم تا یک الی دو ماه آینده از ۱۰۰ درصد فضاهای فیزیکی و نیروهای انسانی به نحو احسن استفاده کنیم و اینها نتیجه طرح تحول سلامت است.

 یزدانپناه گفت: قبل از این طرح اگر کسی نیاز به جراحی مخصوصاً جراحی‌های بزرگ داشت تقریباً درگیر هزینه‌های گزافی می‌شد و گاهی از طبقه متوسط جامعه با آن هزینه‌ها به طبقه فقیر جامعه می‌شد که در واقع طرح تحول سلامت با حذف هزینه‌های کمرشکن خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه نمود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قبل از این طرح زیرساخت‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی وجود نداشت ولی با منابعی که در این طرح پیش‌بینی شد این زیرساخت‌ها آماده ارائه خدمت به مردم شدند، خاطرنشان کرد: در این طرح توجه ویژه‌ای به مناطق محروم شد که تعداد بیشتری از متخصصین و فوق تخصصین به مراکز محروم آمدند و زمینه خدمت به مردم بیشتر شد.

 یزدانپناه ابراز داشت: در طرح تحول سلامت سیستم‌های دولتی فعال شدند و حذف زیرمیزی امکان‌پذیر شد یعنی وقتی پزشکان جوان و افراد باتجربه آمدند، سیستم‌های دولتی فعال شدند و سیستم دولتی توانایی ارائه خدمات را داشت این خود سبب شد تا مسئله زیرمیزی تقریباً در استان‌ها از بین رفته و به کمترین سطح ممکن برسد.

کد خبر 472934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha