رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: قطعاً نپیوستن به ‌FATF بر روند تعاملات علمی و آموزشی دانشگاه‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

صالحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم صالحی عمران درباره تاثیر منفی تحریم‌ها بر مراودات بین‌المللی دانشگاه‌ها اظهار کرد: الان گروه اول از مربیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور آموزش دوره‌های مهارت‌آموزی به کشور آلمان اعزام شده‌اند و گروه دوم هم به زودی عازم خواهند شد.

او ادامه داد: نمی‌شود بین دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های خارجی دیوار کشید. باید رفت و آمد داشته باشیم و تعاملات مختلف در حوزه‌های علمی، آموزشی و ... بین کشورها وجود داشته باشد. در این میان ایجاد جوّ مسموم بر این تعاملات تاثیر منفی می‌گذارد.

صالحی عمران گفت: با توجه به اینکه در کشورهایی مثل آلمان بیشتر تعاملات علمی و آموزشی از طریق شرکت‌های خصوصی پیگیری می‌شود و درگیری این بخش بیشتر است، اگر به FATF نپیوندیم، قاعدتا منافع آنها ایجاب می‌کند که به تحریم‌ها هم توجه نشان دهند و با محدودیت با ما برخورد کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: در حال حاضر اگر اعضای هیات علمی ما بخواهند در همایش‌ها،‌ کنفرانس‌ها و گردهمایی‌های خارجی شرکت کنند، نیازمند تعاملات مالی برای رزو هتل و ثبت‌نام در این مراسم و برنامه‌ها هستند، اما تحریم‌ها و عدم تصویب معاهده فوق (FATF) دردسرهایی را برای آنها ایجاد خواهد کرد و آنها به راحتی نمی‌توانند پول را به حساب‌های خارجی واریز کنند.

او افزود: ما نباید خودمات را در حصار قرار بدهیم. باید برای شکل‌گیری تعاملات و رفع موانع تلاش بیشتری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: این دانشگاه علاوه بر کشور آلمان با کشورهای فرانسه، رومانی و لبنان هم تفاهم‌نامه ایجاد کرده است. اما ارتباط ما با کشور فرانسه به دلیل یک سری موانع، هنوز اجرایی نشده است. اگرچه هزینه‌های بالای این تعاملات هم بر روند اجرایی کردن آن بی‌تاثیر نیست.

صالحی عمران اظهار کرد: بهتر است مسئولان شرایط را برای توسعه روابط بین‌الملل به‌ویژه امور علمی و دانشگاهی فراهم کنند. ما به این نوع تعاملات بیشتر احتیاج داریم و باید بپذیریم که تقویت این تعاملات می‌تواند منشأ اثر مثبت در دانشگاه‌ها شود.

کد خبر 472925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha