مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با جذب ۵۰۶ نفر شغل اولی در اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد در مقایسه با استان‌هایی که این طرح در آنها اجرا شده رتبه نخست را کسب کرد.

کارگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پروانه نیک مرام روز اظهار کرد: در طرح یارانه دستمزد در صورتی که کارفرمایان، فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار گیرند (فارغ التحصیلان شغل اولی) معادل ۳۰ درصد از حداقل دستمزد فرد جدید استخدام به مدت ۱۲ ماه توسط وزارت کار پرداخت می‌شود و ۷۰ درصد دیگر توسط کارفرما پرداخت می‌شود.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد از زمان اجرای این طرح تاکنون توانسته ۵۰۶ نفر شغل اولی را جذب کند و رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص دهد این در حالی است که استان‌های دارای رتبه دوم و سوم به ترتیب توانسته‌اند تنها ۱۳۴ نفر و ۱۲۵ نفر جذب کنند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مبلغ ۱۲۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح به کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد و در واقع طرح پرداخت یارانه حقوق و دستمزد برای اولین بار با پیگیری‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و براساس طرح پیشنهادی این استان مطرح شد.

نیک مرام عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح یارانه حقوق و دستمزد، به عنوان یکی از استان‌های پایلوت انتخاب شده و هم زمان با هفت استان دیگر این طرح در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای بکارگیری نیروی کار جدید و افزایش فرصت شغلی از اهداف اصلی این طرح است.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است، این طرح اکنون در کشور در حال اجراست.

به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را به کار می‌گیرند، یارانه دستمزد پرداخت می‌شود.

کد خبر 472915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha