مشاور امور زنان و خانواده استاندار مرکزی گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با هدف ایجاد محیط امن و پایدار برای کسب و کار کلید خورد.

کار زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «زهرا فرجی» افزود: این طرح برش استانی از طرح ملی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است که در استان مرکزی با همراهی جهاد دانشگاهی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دست انجام است.

وی اظهار کرد: ۱۳۱ زن سرپرست خانوار که حداقل دارای یک مهارت فنی و حرفه‌ای باشند زیر پوشش برنامه‌های سه‌سالانه این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: مشارکت‌جویان در این طرح دوره‌های کاربردی و مهارتی در عرصه برنامه‌نویسی و معرفی طرح کسب و کار، ساز و کارهای جذب اعتبار برای طرح‌ها، برندسازی، بازاریابی، قوانین و ساز و کارهای صادرات موفق و مدیریت ریسک را می‌گذرانند و در مسیر هدایت کارآفرینی منتخبان زن سرپرست خانوار قرار می‌گیرند.

فرجی عنوان کرد: ایجاد خوشه‌های کارآمد شغلی و تعمیق تخصص فنی و حرفه‌ای از اهداف این طرح است که در گام نخست برای آن در استان راهبردهای عملیاتی در خوشه فرش شروع شده است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به اشتغال‌زایی مولد به‌ویژه در حوزه زنان دارد و این طرح می‌کوشد تا کسب و کار و کارآفرینی موفق را برای زنان سرپرست خانوار تثبیت کند.

کد خبر 472912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha