رئیس اداره امور عشایری یزد از تخصیص ۹.۵ میلیارد ریال وام قرض الحسنه برای تأمین سرمایه در گردش ۴ صندوق خرد زنان استان و شرکت تعاونی ابرکوه خبر داد و گفت: هرچند پرونده متقاضیان تکمیل و به بانک‌های عامل ارسال شد، اما بانک‌ها دستوری برای پرداخت ندارند.

عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن زارع  افزود: این مبلغ مربوط به ۴۰ نفر از عشایر، ۴ صندوق خرد زنان استان و همچنین شرکت تعاونی عشایر شهرستان ابرکوه است.

وی اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و کم‌بهره به جامعه عشایری می‌توان علاوه بر افزایش درآمد پایدار برای آنها، تولید دام مولد سبک را نیز افزایش داد.

زارع، تأمین آب شرب بهداشتی و بهبود شرایط ایل راه‌ها را از جمله دغدغه‌های مهم عشایر استان دانست و افزود: امسال در این مورد ۴ میلیارد ریال برای تأمین هزار و ۳۰۰ دستگاه تانکر ۱۰ و ۱۲ هزار لیتری آب شرب برای عشایر و دام‌های آنها هزینه شده است.

رییس اداره امور عشایری یزد بیان کرد: همچنین در سال جاری ۲ آب انبار برای ذخیره آب شرب با ظرفیت هرکدام ۴۰ هزار لیتر ساخته شد و ۲ دستگاه تانکر هم برای حمل آب در مناطق عشایری استان تأمین شد که در مجموع ۶۰۰ میلیون ریال در این ارتباط هزینه شده است.

زارع با اشاره به بهبود تردد عشایر در ایل راه‌های استان گفت: در سال جاری هزار و ۲۰۰ کیلومتر ایل راه در ۲ نوبت تیغ زنی شد و با توجه به خسارت سیل سال گذشته برای مرمت ایل راه‌ها چهار میلیارد ریال بودجه از سوی ستاد بحران استانداری یزد مصوب شده است.

 وی میزان تولیدات سالانه عشایر استان را ۴ هزار و ۳۸۰ تن انواع فرآورده دامی و لبنی عنوان کرد و ادامه داد: بارندگی‌های مناسب سال آبی گذشته باعث افزایش ۱۰ درصد تولیدات دام‌های سبک عشایر استان یزد شده است.

رییس اداره امور عشایری استان یزد گفت: عشایر منطقه با تلاش‌های خود علاوه بر تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز، در تولید ۲۰ درصد صنایع‌دستی استان نیز نقش بسزایی دارند.

جمعیت عشایر استان یزد که در شهرستان‌های ابرکوه و خاتم زندگی می‌کنند، بر اساس سرشماری و ثبت آن در اسفندماه پارسال از هزار و ۳۰۰ خانوار (حدود ۶ هزار نفر) به سه هزار خانوار افزایش یافته است.

عشایر استان از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش ۱۴۰ هزار رأس دام سبک و ۴۰۰ نفر شتر فعالیت دارند.

وام ارزان قیمت

در طرح تسهیلات ارزان‌قیمت، متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌توانند با توجه به میزان معدل گردش حساب کوتاه‌مدت خود در بازه زمانی مشخص، با انتخاب نرخ کارمزد دلخواه و تعداد اقساط تسهیلات دریافت کنند.

در این طرح مشتری متناسب با ضریب امتیاز حساب‌جاری یا کوتاه‌مدت خود مشمول برخورداری از این تسهیلات می‌شود، بنابر اعلام برخی بانک‌ها حداقل مانده روزانه ۱۰۰ هزار تومان در حساب متقاضی، یک امتیاز محسوب می‌شود.

کد خبر 472832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha