مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

تخریب ۱۵ بنا و ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه روستایی "قلعه حیدر" گناوه با حضور مسئولان دستگاه قضایی و انتظامی و اجرایی این شهرستان انجام شد.

تخریب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاضی ویژه رسیدگی‌کننده به تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های زراعی و باغ‌ها در دادگستری  گناوه استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغ‌ها، حکم قلع‌وقمع ۱۵ فقره بنا و ساخت‌وساز تغییر کاربری غیرمجاز به میزان پنج هکتار در روستای قلعه حیدر و زمین‌های اطراف این منطقه اجرایی شد.

ساسان عالی زاده افزود: هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز بدون انجام تغییر کاربری، علاوه بر اینکه تخریب بنا را در پیش دارد جرم و مرتکب شدن آن قابل‌تعقیب  و پیگیری است.

وی اظهار کرد: در اجرای حکم انجام شده تعدادی از متخلفان تقاضای مهلت برای تخریب اختیاری کردند که اگر در مدت مهلت مقرر اقدام مقتضی نکنند، بناهای احداث‌شده مجدد تخریب خواهند شد.

قاضی دادگستری گناوه گفت: با توجه به اینکه در زمان اجرای حکم تعداد اندکی از مردم نسبت به اجرای حکم قضایی ممانعت و موجب تعلل در روند تخریب شدند به‌زودی تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت تا عبرتی برای متخلفان باشد.

این قاضی ادامه داد: افرادی که بخواهند با پشتوانه و دلگرمی و توصیه و سفارش ساخت‌وساز غیرمجاز انجام دهند باید بدانند که دستگاه قضایی بدون تبعیض با آنان برخورد متناسب و قانونی خواهد کرد.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی شهرستان با هوشیاری کامل اطلاعات ساخت‌وساز غیرمجاز  را رصد می‌کند و متخلفان قبل از اینکه مرجع قضایی وارد عمل شوند و اقدام قانونی کنند، به‌صورت داوطلبانه حکم قانون را تبعیت و اجرایی کنند تا از  مجازات کیفری تغییر کاربری غیرمجاز در امان باشند.

عالی زاده بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز باید مشارکت و تلاش جدی کنند تا از تبعات بعدی آن جلوگیری شود.

روستای قلعه حیدر از توابع بخش مرکزی گناوه در شمال استان از روستاهای گردشگر پذیر جنوب کشور است.

کد خبر 472814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha